شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۴

شوشان: خوزستان در اجرای طرح توسعه كشاورزي همچنان در رتبه اول كشور قرار دارد و انتظار میرود با انجام اين طرح‌ها تا پايان سال حداقل 20 هزار شغل ايجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری شوشان، استاندار خوزستان در كارگروه طرح توسعه كشاورزي از اجرا نشدن طرح هایی که منجر به تولید اشتغال میشوند خبرداد و اظهار داشت: طرح‌هاي بزرگي كه منجر به توليد و اشتغال زياد مي‌شود در استان هنوز اجرا نشده است و لذا از فرمانداران و مديران جهاد كشاورزي انتظار مي‌رود در جلسات بعدي گزارش‌هاي لازم را در رابطه با اين طرح‌ها ارايه دهند.

وي افزود: اگر همت شود و وقت ويژه‌اي براي اجراي طرح‌هاي بزرگ گذاشته شود مي‌توانيم بيش از 100 تعاوني را براي دريافت تسهيلات به بانك معرفي كنند و اين كار موجب اشتغال و رشد استان خواهد شد.

سیدجعفر حجازی با بیان اینکه تاكنون از كل طرح‌هاي كشاورزي به اجرا درآمده براي 3 هزار و 944 نفر اشتغال ايجاد شده است خاطر نشان کرد: در این میان افرادي كه محروم و تحت‌پوشش سازمان‌هاي حمايتي هستند علاوه بر وام‌هاي طرح‌هاي توسعه كشاورزي، مي‌توانند از وام‌هاي قرض‌الحسنه استفاده كنند تا از زيرپوشش سازمان‌هاي حمايت خارج و خودكفا شوند.

وی تصریح کرد: خوزستان ظرفيت بالايي در زمينه صنايع تبديلي دارد و اگر تلاش شود تا طرح‌هاي صنايع تبديلي در كنار طرح‌هاي زراعت و باغباني به مرحله توليد برسد، ارزش كشاورزي خوزستان بالا خواهد رفت و به دنبال آن مي‌توانيم محصولات با كيفيتي را به خارج از كشور صادر كنيم.

حجازي با اشاره به اهمیت اجرایی شدن این گونه طرح ها در بخش کشاورزی گفت: اين طرح‌ها فرصت خوبي است و بخش كشاورزي بايد با تمام تلاش از آن بهره لازم را ببرد و با توجه به اين‌كه 50 درصد از كل طرح‌ها نزد بانك است، بايد هرچه سريعتر تعيين تكليف شوند.

وي افزود: ثبت‌نام در سامانه طرح توسعه كشاورزي همچنان ادامه دارد و افرادي كه تاكنون ثبت‌نام كرده اما براي دريافت تسهيلات مراجعه نكرده‌اند، بايد سريعا پالايشي و از سامانه حذف شوند تا افراد جديد جايگزين آن‌ها شود. وي تصريح‌كرد: اراضي شناسايي شده اطراف سدها و شبكه‌هاي آبرساني 50 هزار هكتار است كه مي‌توان طرح‌هاي توسعه كشاورزي را روي اين اراضي اجرا كرد و فرمانداران و مديران جهاد كشاورزي بايد اين اراضي را براي طرح‌هاي توسعه كشاورزي اختصاص دهند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار