اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
  نويد قائدي 

اگر ادوار مختلف تاريخ ايران چه دوران قبل از ميلاد مسيح چه دوره قبل از انقلاب را بررسي نماييد متوجه خواهيد شد مردم اين سرزمين بزرگ و كهن با انوع سختي ها و مخاطرات روبرو بوده اند، مانند جنگ هاي خواسته و ناخواسته، قحطي و گرسنگي، بيماري هاي مسري، اسارت و استعمار، فقر و دهها مخاطره ديگر كه گفتن آنها از حوصله خوانندگان خارج است. اما نسل ما چگونه است؟ نسل چشيدن طعم انقلاب و دگرگوني هاي عمده و اساسي در كشور ،طعم جنگ، جنگ زدگي و ويراني هاي دوران آن، طعم فقر و سختي، طعم تحريم ، طعم بازي هاي سياسي داخلي چپ و راست، طعم اختلاس هاي بزرگ ، طعم مبارزه با استكبار جهاني، طعم رشد فزاينده آسيب هاي اجتماعي مانند اعتياد، طلاق، فحشا ، طعم دوران طلايي تصادفات و كشته هاي جاده اي و سقوط هاي هوايي، طعم كشتارهاي وحشيانه حجاج ، طعم بيكاري هاي بي سابقه جوانان و فشارهاي روحي و رواني وارد شده بر خود و خانواده، طعم مهاجرت هاي بي سابقه روستاييان،طعم مهاجرت هاي نخبگان، طعم اختلاف هاي شديد طبقاتي، طعم ماشين هاي لوس و مدرن، طعم محلات بجا مانده از توسعه و پيشرفت، طعم گسترش قارچ گونه بانك ها و موسسات مالي و اقتصادي و صدها طعم تلخ ديگر كه باز هم شنيدن آنها حوصله خوانندگان را بسر خواهد برد.

اين نسل گويا نسل همه چيز و هيچ چيز است، اگر قدري انصاف باشد بايد نام اين نسل را نسل فولاد آبديده گذاشت زيرا اكثر ايرانيان اين مقطع زماني متحمل پذيرش انواع مخاطرات و ناملايمت ها و سختي ها و مشقت ها شده اند.

 البته بماند كه درصد اندكي از ايران نشينان بواسطه همين انقلاب و جنگ و تحريم و ... توانستند براي خود مال و منال و موقعيتي دست و پا نمايند و امروز جز طبقات مرفه و البته طلبكار جامعه باشند . در عصر نسل فولاد همين نسل قليل حرير و ابريشم، توانسته اند دل همه را بدرد آورند، اميد هاي مردم را مخدوش نمايند و اشك همگي ايران دوستان حقيقي را جاري نمايند، جالب است بدانيد اكثر كساني كه به طرف مردم و كشور خود جفتك پراني مي كنند همين قشر قليل تافته جاده بافته هستند كه هر از چند گاهي مانند در قالب افرادي همچون زنجاني،مه افريد،جزايري،خاوري و صدها آقازاده ديگر و قاچاقچيان فعلي،ماجراي فيش حقوقي ميليوني و.... سر بر مي آورند و هر گاه لازم شد با فرار از كشور و پناه بردن به دامان بيگانگان به كشور و ملت خود پشت پا مي زنند،اما تا زماني كه در كشور هستند با رفتارهاي رياكارانه گرگ هايي در قالب بره هستند كه با مظلوم نمايي و تقدس نمايي دم از خدمت به مردم مي زنند.

مگر نه در طول دوران بعد از انقلاب يار و ياور اين كشور مردمان زجر كشيده كوچه و خيابان ها بودند كه در دوران سخت دفاع از كشور سينه چاك دادند،هر كجا نياز بود صادقانه در صحنه ها حضور داشتند و دارند، گله اين است ،چرا اين مردم بايد در محلات ضعيف نشين در سختي و مشقت باشند، چرا بايد نحوه توزيع امكانات در جامعه طوري باشد كه پولدارترها سهم بيشتري از خدمات عمومي و رفاه داشته باشند.

 آيا اين ضعف برنامه ريزي و ديد ناصحيح به جامعه نيست چرا بايد بهترين پارك ها و مراكز درماني و تفريحي در محلات بالاي شهرها قرار گيرد،چرا شهرهاي كوچك بايد از امكانات كمتري برخوردار باشند و چرا در روستاها برنامه ريزي هاي جامعي جهت ارتقاي وضعيت فرهنگي و معيشت آنها صورت نمي گيرد. تمام مردم كشور تشنه عدالت و عدالتخواهي هستند و هر كجا بي عدالتي باشد دل هايشان بدرد مي آيد ،خدا مي داند مردم در برابر فشار تحريم ها و تحمل ابايي ندارند اما شنيدن حيف و ميل بيت المال و خورده شدن آن توسط افرادي ناصالح هزاران برابر بيشتر به آنان صدمات روحي و رواني وارد مي نمايد.

 اگر حكومت و دولت مي خواهد مردم را از خود راضي و خشنود و آستانه تحمل آنان را در برابر سختي ها و مشقات بالا ببرند بايد با تمامي مفسدان و رانت خوارها چه سياسي و اقتصادي اشد برخوردها را داشته باشد و مردم طعم اين برخوردها و اثرات آن را لمس نمايند.

برچسب ها: نويد قائدي
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار