شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
کارکنان این پیمانکار در حال حاضر سه ماه حقوق طلب دارند ضمن اینکه عیدی و پاداش سال 94 را نیز دریافت نکرده اند .
 مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان دزفول گفت:مشکل حقوق معوقه کارگران این اداره با انتقال حساب درآمدهای اداره آب و فاضلاب دزفول از مرکز استان به این شهرستان حل می شود.

به گزارش ایرنا ، جمعی از کارکنان رسمی و پیمانکاری اداره امور آب و فاضلاب دزفول صبح یکشنبه با اجتماع در محل واحد نقلیه این اداره پرداخت مطالبات خود را خواستار شدند. 

جمال الدین برفر روز یکشنبه در خصوص مشکل این کارکنان به خبرنگار ایرنا افزود:در این اداره علاوه بر 100 نفر نیروی رسمی تعداد 150 نفر در بخش پیمانکاری مشغول کار هستند که برای امنیت شغلی ، این افراد معمولا ثابت اند.

وی افزود:برخی نیروهای پیمانکاری امور آب و فاضلاب دزفول افرادی با سوابق میانگین 12 سال هستند که نیروهایی کار آزموده و با تجربه بوده و تکیه گاه محکمی برای آب و فاضلاب دزفول به حساب می آیند که در راه خدمت رسانی برای حفظ آسایش و آرامش مردم تلاش می کنند. 

برفر با اشاره به مطالبه کارگران امور آب و فاضلاب دزفول گفت:این تجمع کارگری در محیط کار کارگران برگزار شده ضمن اینکه مشکلات کارگران در این تجمع مطرح شد.

وی تاخیر در پرداخت سه ماه حقوق و مزایای کارگران را مورد تایید قرار داد و گفت: به دلیل تسویه نکردن پیمانکار قبلی ، کارگران وی حق سنوات طلبکار می باشند. مدیر امور آب و فاضلاب دزفول یکی از مشکلات اساسی شرکت آب و فاضلاب به ویژه استان خوزستان را اختلاف قیمت تمام شده آب با قیمت فروش آن ذکر کرد و گفت: در حالیکه قیمت تمام شده تولید هر مترمکعب آب تصفیه شده 10 هزار ریال است قیمت فروش آب در سال 94 رقمی معادل سه هزار ریال بوده و همین اختلاف قیمت باعث تضعیف شرکت آبفا شده است.

وی افزود:بر اساس وظیفه ذاتی و سازمانی شرکت های آبفا در کشور موظف اند آب بهداشتی را با کیفیت استاندارد تحویل مردم دهند و فاضلاب آنها را نیز جمع آوری و به تصفیه خانه منتقل کنند ولی اختلاف قیمت تولید و فروش آب تصفیه شده باعث ضعف هایی در استان خوزستان شده ضمن اینکه موجب ناتمام ماندن طرح های آبرسانی شده است. 

برفر گفت:این مشکلات مالی به حوزه پرداخت های موظفی پرسنل نیز کشیده شد و حقوق آنها با تاخیر انجام می شود بطوری که تاخیر سه ماهه در پرداخت حقوق آنها مشکلاتی را موجب شده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت آبفا نسبت به پرداخت حقوق و ساماندهی گردش مالی شرایطی را تعریف کرده و متعهد شده وضعیت موجود را بهبود دهد افزود:مسئولان به دنبال اتخاذ تصمیمی هستند تا این گردش مالی سریعتر انجام شود به همین منظور شرکت آب وفاضلاب خوزستان با افتتاح حساب مجزا برای هر شهرستان به دنبال این است که درآمدها و اعتبارات مربوط به هر شهرستان را مستقیما به حساب آن واریز کند.

مدیر امور آب و فاضلاب دزفول با بیان اینکه تاکنون حساب های مالی آبفا متمرکز بوده افزود:با تفکیک حساب های مالی از مرکز استان تا اول شهریور ماه مشکل کارگران پیمانکاری و رسمی حل می شود . 

تعدادی از کارکنان پیمانکاری آب و فاضلاب دزفول نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند:از 31 تیرماه پارسال که قرارداد کارکنان با پیمانکار قبلی به پایان رسیده هنوز برخی مطالبات آنان پرداخت نشده است.  وی افزود:کارکنان این پیمانکار در حال حاضر سه ماه حقوق طلب دارند ضمن اینکه عیدی و پاداش سال 94 را نیز دریافت نکرده اند .

یکی دیگر از کارکنان آبفا دزفول گفت:حقوق تیرماه پارسال و نیز عیدی و سنوات 9 ماه گذشته از سوی پیمانکار مربوطه پرداخت نشده است ضمن اینکه امسال نیز 2 ماه حقوق معوقه داریم . 
یکی از کارمندان رسمی امور آب وفاضلاب دزفول نیز گفت:به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه سازمان تامین اجتماعی از سوی اداره آب و فاضلاب دزفول از سه ماه پیش دفترچه بیمه کارکنان تمدید نشده است.

یکی دیگر از کارگران پیمانکاری امور آبفا دزفول نیز گفت:حق سنوات سالهای 91تا 93 همراه با عیدی و سنوات سال 94 پرداخت نشده است در حالی که بسیاری از این مطالبات مربوط به پیمانکار قبلی است . 

وی با اشاره به دیگر مشکلات این کارکنان گفت:برای اینکه کارگران از مزایای مشاغل سخت و زیان آور بهره مند نشوند ، قرارداد آنها کارمندی است.

شهرستان دزفول بیش از 105 هزار مشترک آب و 33 هزار مشترک فاضلاب دارد. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار