در روزهایی که گذشت خبر یا شایعه ی تعویض استاندار خوزستان مجددا و برای چندمین بار در فضای خبری استان مطرح شد.

"> آیا تعویض استاندار "حالا" به نفع استان است؟

شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۴

در روزهایی که گذشت خبر یا شایعه ی تعویض استاندار خوزستان مجددا و برای چندمین بار در فضای خبری استان مطرح شد.

شوشان : در روزهایی که گذشت خبر یا شایعه ی تعویض استاندار خوزستان مجددا و برای چندمین بار در فضای خبری استان مطرح شد.

نکته ی مهم اساسا این مطلب است که آیا تعویض استاندار خوزستان در این شرایط و در حالی که فقط یک سال به پایان عمر دولت باقی مانده است، به صلاح استان است یا خیر؟ و اینکه آیا در این فرصت اندک اگر شخص دیگر تصدی امور استان را بر عهده بگیرد می تواند گرهی از گره های استان را بگشاید یا ...؟

برخی معتقدند حجازی در حال حاضر و با بیش از 5 سال تصدی مسئولیت در استان و قبل از آن نیز حضور در مسئولیت های مختلف اشراف خوبی نسبت به مسائل و مشکلات استان دارد و اگر فرد ناآشنایی با استان، مدیران و فضای خوزستان به جای وی گمارده شود این یک سال باقیمانده از دوره‌ی دولت دهم فرصت سوزی خواهد شد.

از طرف دیگر با کلید خوردن طرح مهر ماندگار توسط دولت و عزم دولت برای اتمام پروژه‌های مهم و ناتمام تا پایان دولت در صورت تدارم رویه‌ی فعلی فرصت مدیریتی حاکم بازنده‌ی اصلی، مردم نجیب خوزستان خواهند بود.

رویه‌ای که در ماه‌های گذشته هم نتوانست از پس یک هماهنگی ساده بین مدیران برآید و حتی نتوانست بودجه‌های تصویب شده و اختصاص یافته را جذب کند.

یادمان نرفته در ماه‌های گذشته در مقاطعی استانداری خوزستان به محل خدمت سرپرست‌ها تبدیل شده بود و تعدادی از معاونان، فرمانداران و مدیران کل استان تا مدت ها منصوب نشده بودند و اگر فشار رسانه‌ها نبود، معلوم نبود که عزمی جدی برای تنظیم تیم مدیریتی کلان در استان وجود داشته باشد.

در ابعاد فرهنگی نیز دعوت از لیدر جریان انحرافی در زمانی که وی در انزوای کامل بود و یا نامه‌ی حمایت جدی از روزنامه‌ی ایران و ... از گل‌هایی است که به سر این استان زده شده است.

مدیران قوی و کارآمد نیز یا به تهران رفتند و یا به دلایل مختلف کنار گذاشته شدند.

اگر به این مقدار بسنده کنیم و بخواهیم جمع‌بندی داشته باشیم، باید گفت نیاز مبرم و فوری استان است تا از ماه‌های باقیمانده‌ی دولت احمدی‌نژاد استفاده کافی را ببرد و به نظر می‌رسد اگر دولت بخواهد خدمتی در خور به این استان بنماید، باید در این مدت اندک ضمن توجه ویژه‌ تر به خوزستان، فردی قوی و البته آشنا به استان و نقاط ضعف و قوت آن را به کار گیرد تا بدون تنگ نظری و خودمحوری که سم مهلک این روزها است بتواند به مردم نجیب و شریف خوزستان خدمت نماید.

منبع : وبلاگ دانشجوی مبارز


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار