شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
  نماینده مدیران مدارس مقطع متوسطه شهرستان دزفول 6 ساعت تدریس موظفی مدیران و معاونان مدارس در هفته را یکی از معضلات آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت:در تصویب این طرح توجهی به عواقب و معضلات پیش روی آن نشده است.

به گزارش ایرنا ، رضا محمدی خباز روز سه شنبه در همایش مدیران و معاونان مدارس دزفول در سالن ایثار این شهر افزود:ارائه طرح تدریس 6 ساعت موظفی مدیران و معاونان مدارس بهمنظور صرفه جویی در نیروی انسانی صورت گرفت ولی توجهی به معضلات ناشی از این اجرای این طرح نشد چرا که مدیری که مسئولیت دبیری فیزیک را نیز عهده دار است توانایی رسیدگی به امور مدرسه را ندارد.

وی افزود:متاسفانه 10 مدرسه نیمه کاره در دزفول وجود دارد که خیرمدرسه ساز به تعهد خود عمل کرده اما به دلیل نبود اعتبار تعهد آموزش و پرورش انجام نشده به طوری که به دلیل نیمه کار رها شدن مدرسه نیکوکار از کار خیر خود پشیمان شده است.

محمدی خباز همچنین به وجود چندین مدرسه مخروبه در شهرستان دزفول اشاره کرد و گفت:به دلیل نبود اعتبار سرانه ای برای مدارس دزفول در نظر گرفته نمی شود و مدارس در پرداخت قبض آب و برق خود نیز با مشکلات جدی مواجه هستند .

وی خواستار پرداخت مطالبات و حق سنوات فرهنگیان دزفول شد و گفت:هدایت تحصیلی استرس عجیبی به آموزش و پرورش و والدین وارد کرده است و مسئولانی که وظیفه هدایت تحصیلی دانش آموزان را بر عهده دارند باید بپذیرند ممکن است با هدایت اشتباه خود ضربه بزرگی به آموزش و پرورش کشور وارد کنند .

نماینده مدیران مدارس مقطع دوره متوسطه دزفول اظهار کرد:باید دانست بدون هدف انتخاب رشته کردن دانش آموزان سرنوشت مسئولان آینده و سرنوشت کشور را تغییر خواهد داد لذا نباید بدون فراهم کردن زیر ساخت های لازم دانش آموزان را به اجبار به سمت رشته های فنی سوق داد . 

نماینده مدیران مدارس ابتدایی شهرستان دزفول نیز با اشاره به مشکلات مدارس این شهرستان گفت:به دلیل پرداخت نشدن سرانه دانش آموزی ، مدارس از پرداخت بدهی آب و برق نیز عاجز اند ضمن اینکه هیچ سرانه ای برای پروژه مهر که طرحی هزینه بر است نیز تعریف نشده است.

عبدالرحیم پاکزاد کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی را یکی دیگر از مشکلات مدارس دزفول عنوان کرد و گفت:کمبود نیروی انسانی کارایی آموزش و پرورش را پائین می آورد که از مسئولان تقاضا می شود در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

نماینده مدیران مدارس ابتدایی دزفول از مسئولان فرمانداری خواست متولی پروژه مهر در هر اداره و شهرداری را مشخص کند تا در صورت بروز مشکل سریعتر حل شود .

نماینده مدیران مدارس فنی و حرفه ای دزفول نیز در این همایش گفت:با توجه به استقرار پایه دهم در مدارس فنی و حرفه ای انتظار می رود دانش آموزان به خوبی با پایه نهم آشنا شوند که در این خصوص نقش مشاوران کم رنگ بوده است.

چندنظر، با تاکید بر اینکه مدارس توانایی پرداخت قبوض 200 میلیونی آب وبرق را ندارند گفت:مخابرات دزفول نیز در سریعترین زمان ممکن اقدام به قطع تلفن با قبض 500 هزار ریالی می کند و همکاری با مدارس ندارد.

وی به مشکلات مالی شدید مدارس فنی و حرفه ای دزفول اشاره کرد و گفت:علاوه بر مشکلات مالی موجود از سال گذشته هیچ سرانه ای برای هنرستان های دزفول واریز نشده است و هنرستان ها از نظر تجهیزات که جزو لاینفک مدارس فنی می باشند بسیار ضعیف هستند بطوری که آخرین تجهیزات رشته کامپیوتر مربوط به هشت سال پیش است که این تجهیزات نیازمند بازنگری ویژه اند.

وی همچنین افزود:در حال حاضر سندی برای دروس جدید ارائه نشده است و همکاران و مدیران برای دروس جدید دچار سردگمی شده اند و مشخص نیست که دروس جدید چه تجهیزاتی نیاز دارند این در حالی است که سال گذشته کتابهای هنرستان ها سه ماه پس از آغاز سال تحصیلی به دست دانش آموزان رسید و مشخص نیست امسال با تغییرات دروس چه خواهد شد و چگونه باید برنامه ریزی کرد.

نماینده مدیران مدارس فنی و حرفه ای دزفول اظهار کرد:حفظ نیروهای توانمند در هنرستان های دزفول به دلیل سختی کار در این مدارس بسیار مشکل است لذا با وجود سختی کار در هنرستان ها از چهار سال پیش کارآموزان هیچ گونه حق الزحمه ای دریافت نکرده اند که این امر باعث بی انگیزگی برخی همکاران شده است و باید مورد توجه قرار گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار