شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
باشگاه‌های فوتسال آبادان نیازمند حمایت هستند
نبود حمایت مسئولان از فوتسال آبادان سبب شده تا استعدادهای نوجوانان این شهر در سایه بی‌توجهی مسئولان شکوفا نشده...
نبود حمایت مسئولان از فوتسال آبادان سبب شده تا استعدادهای نوجوانان این شهر در سایه بی‌توجهی مسئولان شکوفا نشده و موفقیت‌های مردم آبادان در فوتسال کشور بسیار کمتر از چیزی باشد که در ظرفیت و توان نوجوانان فوتسال دوست‌آبادانی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آبادان، فوتبال در آبادان پیشینه درخشانی دارد تا حدی که به‌نوعی تبدیل به نمادی از این شهر و علاقه زیاد آبادانی ها به فوتبال شده است.

ورزش فوتسال نیز در کنار فوتبال علاقه‌مندان زیادی در این شهر داشته و گلایه مردم از کمبود سالن و امکانات ورزشی مناسب فوتسال نیز گواهی بر این موضوع است.

هرچند نبود امکانات مناسب این رشته ورزشی از علاقه مردم آبادان به فوتسال چیزی کم نکرده است اما عدم وجود شرایط مناسب سبب شده تا استعدادهای نوجوانان این شهر در سایه بی‌توجهی مسئولان شکوفا نشده و موفقیت‌های مردم آبادان در فوتسال کشور بسیار کمتر از چیزی باشد که در توان نوجوانان فوتسال دوست‌آبادانی است.

همچنین شاهدیم که صعود یک تیم فوتسال از آبادان به رقابت‌های لیگ فوتسال  قهرمانی نوجوانان کشور در شرایطی صورت می‌گیرد که امکانات این رشته ورزشی وجود نداشته و گرمای بالای 50 درجه‌ منجر به تعطیلی ادارات در این شهر می‌شود.

علی قاسمی سرمربی باشگاه نوید آبادان در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: برای اولین بار در فوتبال آبادان یک تیم از نوجوانان به لیگ فوتسال  قهرمانی نوجوانان کشور راه‌یافته است.

وی با گلایه از نبود توجه مسئولان و امکانات لازم، عنوان کرد: از حداقل امکانات فوتسال محروم هستیم و در گرمای 40 درجه در سالنی بدون کولر و تهویه آن‌هم در ساعت 2 ظهر تمرین می‌کنیم.

اسپانسر و حامی مالی نداریم

قاسمی گفت: تیم فوتسال نوجوانان نوید آبادان در حالی به مصاف رقبای کشوری می‌رود که این روزها با مشکلات زیادی روبرو است و بدون حامی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: فرصت کمی تا شروع مسابقات باقی‌مانده است و  هیچ حامی مالی و اسپانسری نداریم و تیم بدون پشتوانه به تمرینات خود ادامه می‌دهد.

سرمربی تیم باشگاه نوید آبادان عنوان کرد:  این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که نماینده یکی از شهرهای هم‌جوار به همراه فرماندار و شهردارش  پیشنهاد وسوسه‌انگیز خرید امتیاز باشگاه نوید در مسابقات کشوری را مطرح کرده‌اند.

قاسمی افزود: پشتکار زیاد بچه‌های ما به فوتسال سبب شده تا این شرایط سخت علاقه آن‌ها را به فوتسال کم نکند و با ممارست و تلاش در همین شهر و در گرمای بالا تمرین کنند.

وی اظهار کرد: همچنین یکی از تیم‌های استان ما سخت به دنبال خرید سهمیه ما است و هرلحظه پیام‌ها و تماس‌هایی با همین موضوع دریافت می‌کنیم اما تا الآن به آن‌ها پاسخ منفی دادیم و گفتیم که این سهمیه حق بچه‌های آبادان است و سهمیه را در آبادان حفظ می‌کنیم.

نبود امکانات و هزینه

سرمربی تیم باشگاه نوید آبادان گفت: علیرغم اطلاع‌رسانی‌هایی که انجام دادیم تا این لحظه یک مسئول هم پاسخی به ما نداده و حال شرایط ما را جویا نشده است.

وی با تأکید بر اینکه این بی‌مهری‌ها ما را دلسرد می‌کند، اعلام کرد: به‌سختی توانستیم هزینه مسابقه و سکونت را تهیه کنیم اما در تهیه هزینه سفر و خوراک با مشکل مواجه هستیم.

قاسمی بیان کرد: هزینه سفر ما حدود 5 میلیون تومان است که متأسفانه تا این لحظه نتوانستیم این مبلغ را تهیه کنیم و برای بچه‌های تیم بلیت تهیه نکردیم.

سرمربی تیم باشگاه نوید آبادان تأکید کرد: درصورتی‌که قادر به تأمین این هزینه نباشیم نمی‌توانیم  در رقابت‌های لیگ فوتسال  قهرمانی نوجوانان کشور شرکت کنیم.

اقدام و عمل لازمه رشد در ورزش

توجه به خواسته‌های به‌حق مردم در همه زمینه‌ها جزء مؤلفه‌های مردم‌سالاری دینی است و این توجه محقق نمی‌شود مگر در سایه توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری.

در نطق‌ها و سخنرانی‌ها اغلب مسئولان صحبت از حمایت از ورزش آبادان و فوتبال و فوتسال شهر می‌کنند و خود را از صمیم قلب حامی ورزش شهر می‌خوانند درحالی‌که بی‌توجهی بزرگ‌ترین مشکل فوتبال آبادان است.

نبود تناسب بین گفته‌ها و اقدامات موضوعی است که تبدیل به بیماری مزمنی برای آبادان شده است و جلوگیری از رشد ورزش و موفقیت پررنگ‌ترین عارضه این بیماری است.

این بیماری پاشنه آشیل فوتبال آبادان شده است و سبب بازماندن افراد مستعد فوتبال و فوتسال شهرستان آبادان از فرصت‌هایی شده که به دست آوردن آن‌ها می‌توانست جایگاه گذشته آبادان در فوتبال را به این شهر بازگرداند.

حمایت از ظرفیت‌های ورزشی مردم آبادان نمودی از اقدام و عمل در حوزه ورزش است و با پرداختن مسئولان مربوطه به این موضوع گامی در جهت موفقیت ورزشی جوانان ایرانی برداشته می‌شود.

گزارش از عباس عامریان

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار