فطرت پاک جوانان گرايش به سمت ارزش هاي معنوي و اسلامي دارد و در همين سال ها نيز مشاهده شده است زماني که ما بتوانيم کاري فاخر در زمينه دفاع مقدس انجام دهيم اين اثر با استقبال عموم جامعه مواجه مي گردد

"> برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس مهندسی فرهنگی نداشته ایم

شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲

 

 

فطرت پاک جوانان گرايش به سمت ارزش هاي معنوي و اسلامي دارد و در همين سال ها نيز مشاهده شده است زماني که ما بتوانيم کاري فاخر در زمينه دفاع مقدس انجام دهيم اين اثر با استقبال عموم جامعه مواجه مي گردد

شوشان: در چهارمین روز از گرامی داشت هفته دفاع مقدس تحریریه روزنامه فرهنگ جنوب و پایگاه خبری شوشان میزبان سرهنگ عبدالمجید عقیلی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس بود.

به گزارش پایگاه خبری شوشان، سرهنگ عقیلی در این نشست صمیمانه به ضرورت زنده نگه داشتن، بروز کردن و کاربردی نمودن مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : باید به نسل امروز بگوییم که در دفاع مقدس هشت ساله یک وجب از خاک مقدس جمهوری اسلامی جدا نشد در حالی که فقط در قرارداد گلستان ده ها هزار کیلومتر از خاک کشور جدا شد و وسعت سرزمینی مان از 2 میلیون و 668 هزار کیلومتر در ادوار قاجار و پهلوی به یک میلیون و 640 هزار کیلومتر رسید. دیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس بیان داشت: در جنگ هشت ساله مفاهیمی همچون ایثار، شهادت طلبی، از خودگذشتگی، جهاد ،برادری معناد و مفهوم پیدا کرد.

این یادگار دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس گنجينه اي بسيار ارزشمند از معارف اسلامي و ارزش هاي انقلابي است. در هشت سال دفاع مقدس زيباترين صحنه هايانساني رقم خورد و کشور ما به يک فرهنگ غني اسلامي دست پيدا کرد.

اما به نظر مي‌رسد که ما آن‌گونه که بايد وشايد نتوانسته ايماز اين فرهنگ بهره ببريم و علي الخصوص اين فرهنگ را براي جوانان و نسل هاي جديد بازسازي کنيم و اين در حالي است که شاهديم هر از چند گاهي که يک اثر فاخر ادبي و يا سينمايي در حوزه دفاع مقدس ساخته ي‌شود همه طيف ها و قشرهاي جامعه به اين اثر توجه نشان مي دهند. لذا مي توان گفت در مقطع کنوني که ما در زير حمله سنگين فرهنگي غرب هستيم بازخواني و انتقال اين فرهنگ به نسل جديد از جمله ضروريات فرهنگي در کشور به حساب مي آيد.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خوزستان با اشار به اينکه ما بسياري از موفقيت ها و پيشرفت هاي امروز خود در زمينه هاي علمي، اقتصادي، سياسي و اجتماعي را از دوران دفاع مقدس داريم گفت : در اين دوران تلاش هاي گسترده اي براي خود کفايي و استقلال کشور صورت پذيرفت که اين تلاش ها در دوران جنگ ثمره داد و امروز نيز ما از ميوه هاي همين تلاش ها بهره مي گيريم.

وی با اشاره به اينکه تاکنون تلاش هايي براي حفظ و ضبط خاطرات و اسناد دوران دفاع مقدس صورت گرفته است گفت: با تمام اين تلاش ها ما هنوز نتوانسته ايم هسته اصلي دفاع مقدس يعني فرهنگ مقاومت را به جوانان و نسل هاي پس از جنگ منتقل سازيم. این مهم از عهده بنیاد به تنهایی ساخته نیست. بلکه انجام این مهم باید با به صورت مشارکتی با رسانه های گروهی و اصحاب رسانه و جراید صورت پذیرد. اين کارشناس مسائل فرهنگي با تاکيد بر اينکه براي انتقال فرهنگ مقاومت مهندسي فرهنگي درکشور وجود نداشته است و کارها به صورت هماهنگ صورت نمي پذيرد يادآور شد: ما زماني مي توانيم که اين رسالت خطير را به درستي انجام دهيم که همه نهادهاي دولتي و غير دولتي و علي الخصوص نهادهاي آموزشي ديدگاه و برنامه مشخصي را براي تبيين مفاهيم و ارزش هاي دفاع مقدس داشته باشند.

وي با اشاره به اينکه امروز بيشترين سهم از انتقال مفاهيم ارزش هاي دفاع مقدس را رزمندگان و جانبازان به دوش مي کشند يادآور شد: ما بايد يک مديريت فرهنگي متقن براي انتقال فرهنگ دفاع مقدس داشته باشيم.

عقیلی با انتقاد از برخي ها که معتقدند جوانان نسبت به جنگ هيچ اشتياق و علاقه اي ندارند گفت: فطرت پاک جوانان گرايش به سمت ارزش هاي معنوي و اسلامي دارد و در همين سال ها نيز مشاهده شده است زماني که ما بتوانيم کاري فاخر در زمينه دفاع مقدس انجام دهيم اين اثر با استقبال عموم جامعه مواجه مي گردد.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار