شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳
جنگ سازمان لیگ با پرطرفداران لیگ رسمی شد
سازمان لیگ‌برتر فوتبال ایران در جلسه هیات رئیسه خود، دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی را بابت حذف بنرهای تبلیغاتی این سازمان و جایگزینی بنرهای تبلیغاتی این دو باشگاه مقصر شناخت.
به گزارش پایگاه خبری شوشان به نقل از ورزش سه، این اتفاق در دو بازی تراکتورسازی ـ ماشین‌سازی و پرسپولیس ـ صبا رخ داده است. زمانی که مسئولان دو باشگاه پرسپولیس و تراکتور که درآمد خود را از راه 2 اسپانسر تلفن همراه؛ 3090 و 730* به دست می آورند، تابلوهای تبلیغاتی اسپانسر سازمان لیگ را که کاری مشابه با آنها را آغاز کرده، پایین آوردند.

حالا غلامرضا بهروان پس از برگزاری تازه ترین جلسه هیات رئیسه سازمان لیگ درگفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان لیگ با اشاره به تخلف تیم های پرسپولیس و تراکتورسازی به ترتیب در جریان دیدار با تیم های صبای قم و ماشین سازی، افزود: اقدام این دو باشگاه مبنی بر تبلیغات کانون هواداری خود باعث بروز خسارت و ایجاد ضرر به سازمان لیگ شده است.
به گفته وی از این رو و براساس نظریه کارشناسان دادگستری ضررناشی از این موضوع محاسبه و از درآمدهای این دو باشگاه نزد این سازمان کسر خواهد شد.

بهروان با قدردانی از خویشتنداری و عملکردعوامل اجرایی سازمان لیگ در خصوص مسائل پیش روی تبلیغات محیطی زمین، تاکید کرد: تخلف این دو باشگاه محرز و موضوع از طریق ارکان قضایی فدراسیون فوتبال پی گیری خواهد شد و براساس نظریه کارشناسان دادگستری ضررناشی از این عمل محاسبه و از در آمد های باشگاه های پرسپولیس و تراکتور سازی نزد این سازمان کسر می شود.

نکته جالب این است که کل درآمد تبلیغاتی لیگ‌برتر فوتبال ایران در دو فصل گذشته عددی بسیار نازل و پایین از رقم قرارداد بوده و باشگاه‌ها هرگز روی این مبلغ به عنوان یک درآمد قطعی حساب نمی‌کنند. با این حال سازمان لیگ که قاعدتا تنها باید تسهیل کننده برگزاری مسابقات و یاری‌گر باشگاه‌ها باشد اقدام به فعالیت‌های اقتصادی در همان جهتی کرده که 3 باشگاه استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی از آن کسب درآمد می‌کنند.

در بازی پنجشنبه هفته گذشته در ورزشگاه آ زادی اسپانسر پرسپولیس بین دو نیمه روی تبلیغات سازمان لیگ را پوشاند و تابلوهای دو اسپانسر مخابراتی را بالا برد. باشگاه پرسپولیس که از میزبانی و بلیت‌فروشی درآمد خاصی ندارد حق خود می‌داند که از تنها ممر درآمد خود محافظت کند. آنها نیز سازمان لیگ را به استفاده غیرمجاز از محبوبیت برند پرسپولیس، استقلال و تراکتور متهم می‌کنند و قصد شکایت از این نهاد را دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار