شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
استاندار خوزستان: سهم استان از اعتبارات مناطق محروم باید افزایش یابد
استاندار خوزستان با اشاره به کاهش اعتبارات ماده 180 استان، خواستار همکاری نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی برای صیانت از اعتبارات استان شد.

به گزارش ایرنا ، غلامرضا شریعتی سه شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد گفت: پارسال سهم خوزستان 6.1 درصد اعتبارات ماده 180 بوده که امسال به 5.6 درصد کاهش یافته این در حالیست که جمعیت این استان 4.7 میلیون نفر است.

وی افزود: در سال گذشته اعتبارات استان فارس با جمعیت 3.9 میلیون نفر 6.1 درصد، کرمان با سه میلیون نفر معادل 3.9 درصد، کهگیلویه و بویر احمد با جمعیت 700 هزار نفر معادل 9 درصد از اعتبارات ماده 180 بوده است.

شریعتی اضافه کرد: در سال جاری اعتبارات استان فارس به 6.7 درصد، استان کرمان به 6.5 درصد و کهگیلویه و بویر احمد به 2.4 درصد رسیده است. وی این کاهش اعتبارات را ناشی از دادن آمارهای غلط به مرکز و پیگیری نکردن مستمر روند اختصاص اعتبار دانست.

شریعتی تصریح کرد: خوزستان بعد از تهران بیشترین نمایندگان را در مجلس شورای اسلامی دارد و پسندیده نیست با وجود این میزان محرومیت، اعتبارات این استان کاهش یابد بنابراین باید از نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی بخواهیم که با حضور در کمیسیون تلفیق و صحن علنی، از اعتبارات استان صیانت کنند.
اعتبارات ماده 180 با هدف استفاده متوازن، کاهش محرومیت، رفع تبعیض و ارتقاء سطح مناطق تصویب شده است.

آمارغیرواقعی از وضعیت آبی خوزستان

رئیس شورای برنامه ریزی خوزستان با انتقاد از آمارهای وزارت نیرو از آب شرب استان گفت: همیشه شاهد مشکلات مردم در زمینه آب و فاضلاب بودیم و اکنون وزارت نیرو اعلام می کند که 88 درصد استان آب شرب سالم دریافت می کند و این مساله مشخص می کند که آمارها غیرمنطقی و غیرواقعی است.

وی افزود: با توجه به اینکه آمارهای دستگاه های اجرایی در تدوین برنامه ششم توسعه و اعتبارات استان تاثیر گذار است، باید اصلاح و بازنگری شود.

شریعتی در ادامه با اشاره به اختصاص 20 درصد از اعتبارات شهرستانی به فرمانداران اظهار کرد: فرمانداران باید متناسب با مسئولیت خود اختیاراتی داشته باشند بنابراین با رعایت مسائل کارشناسی باید در مورد اولویت بندی مشکلات شهرستان و نحوه اختصاص اعتبار تصمیم گیری کنند.

وی همچنین به درخواست دانشگاه علوم پزشکی برای تغییر در زمین واگذار شده به بیمارستان 2 هزار تختخوابی اشاره کرد و گفت: مشاور این طرح، بی دقتی کرده و بخشی از زمین این بیمارستان محل عبور لوله های نفت است که باید تغییراتی در نقشه آن داده شده و جابه جا شود.

شریعتی با تاکید بر تسهیل سرمایه گذاری در استان افزود: این بیمارستان قرار است توسط ایتالیایی ها ساخته شود و امیدواریم سیستم درمان را در استان نظام مندتر کند.

بهره برداری 427 طرح

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان نیز در این جلسه گفت: اولویت نخست امسال تکمیل طرح های نیمه تمام با پیشرفت بیش از 80 درصد است بنابران تا پایان سال جاری 427 طرح به بهره برداری می رسد.

مهرداد نیکو افزود: پارسال نیز 190 طرح در استان به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: 188 طرح نیمه تمام در استان برای واگذاری به بخش خصوصی معرفی شده اند که باید قبل از واگذاری مطالبات این طرح ها تسویه شود.

نیکو تاکید کرد: سیاست ما این است که امسال حتی الامکان طرح جدیدی تعریف نشود و طرح های قبلی به اتمام برسد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار