شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۸
تی فرنگی با چهارمین مدال کاروان، روی زخم شکست ها مرهم گذاشت
قاسم رضایی، مطمئن ترین شانس کشتی ایران برای کسب مدال طلا در المپیک ریو، به برنز بسنده کرد. او به رغم شروع قدرتمندانه اش با پیروزی هشت بر صفر و چهار بارانداز پیاپی، در دور سوم به کشتی گیر کوبایی باخت و با راهیابی این کشتی گیر به فینال، به جدول شانس مجدد راه پیدا کرد. این مازندرانی خوش اخلاق و کم حرف در نخستین دقایق روز چهارشنبه حریف چینی را هفت بر صفر شکست داد و برای برنز حریف چغر و پر زور سوئدی را در حالیکه چهار امتیاز عقب بود، 4 بر 4 برد و دومین نشان المپیکی اش را بر سینه زد.
وقتی نام قاسم رضایی در کشتی فرنگی به میان می آید، خاطر کارشناسان و کشتی دوستان از نمایش های مطمئن و بی نقص و اشتباه این مازندرانی کاربلد راحت است؛ اما حتی این قهرمان پرآوازه هم در ریودوژانیرو قدرت همیشگی اش را نداشت.

به گزارش «تابناک ورزشی»، رضایی نماینده وزن 98 کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان در بازی‎های المپیک 2016 ریو عصر امروز (سه‎شنبه) به مصاف لوئیس پرز از ونزوئلا رفت و تنها در یک دقیقه، حریفش را با نتیجه هشت بر صفر شکست داد و راهی دور بعدی شد.

قاسم که دقایقی برای گرم کردن بدنش وقت لازم داشت، در نخستین فرصت اخطار به حریف، او را در خاک نشاند و با چهار بارانداز پیاپی مسابقه را هشت بر صفر برد.

شکست و ناکامی محض کشتی فرنگی ایران در المپیک/ شانس برنز برای قاسم رضایی+ویدیو

درادامه این کشتی گیر آملی، به مصاف کابررا از کوبا رفت و در حالی که بیشتر دقایق مسابقه را مشغول پیدا کردن راهی برای خاک کردن او بودن، با یک غافلگیری و پیش انداز استادانه، حریف خاک شد و چهار بر صفر باخت. با فینالیست شدن این کوبایی در مصاف با حریف سوئدی، قاسم به گروه شانس مجدد راه یافت.

در وزن 98 کیلو قاسم رضایی، قهرمان المپیک لندن نماینده کشتی ایران است؛ کشتی گیری که پیش از آغاز المپیک محمد بنا در مورد او گفته بود: «ما از بابت مدال قاسم رضایی مطمئن هستیم و فقط به دنبال بهترین رنگیم». با این اطمینان، بعد از دو روز انتظار، که هیچ ایرانی راه به فینال پیدا نکرده است، چشم ها منتظر درخشش قاسم رضایی خواهد بود تا او با تکرار طلای المپیکی خود، یک بار دیگر کاروان ایران را شادمان کند.

مرد طلایی 98 کیلوگرم فرنگی در سیدبندی سرگروه بود و در دور اول استراحت کرد. او در دور دوم به مصاف پرز از ونزوئلا می‌رود. برنده این مسابقه به مصاف برنده دیدار ژیائو ئو از چین و دانیل کابررا از کوبا می‌رود.

رضایی قرعه بسیار خوبی هم دارد و کشتی‌گیرانی مانند آرتور الکسانیان قهرمان جهان از ارمنستان، اسلام ماگومدوف از روسیه و جنک ایلدم از ترکیه در بالای جدول قرار گرفته‌اند و در مقدماتی به رضایی برخورد نمی‌کنند.

راهیابی قاسم رضایی به دیدار رده بندی

قاسم رضایی فرنگی‌کار کشورمان در دسته 98 کیلوگرم با پیروزی 7 بر صفر مقابل حریف چینی راهی دیدار رده بندی شد.رضایی پس از قبول شکست در مبارزه با حریف کوبایی در مرحله یک‌چهارم نهایی، به جدول بازنده‌ها رفت.حریف کوبایی رضایی توانست فینالیست شود و به همین علت کشتی‌گیر کشورمان شانس مجدد برای کسب مدال برنز را نصیب خود کرد.

او در جدول بازنده‌ها ساعت 23:50 مقابل دی‌ژیائو از چین روی تشک رفت. در سه دقیقه نخست، قاسم رضایی موفق شد با گرفتن اخطار از حریف خود و انجام یک بارانداز، دو امتیاز بگیرد و به عنوان برنده زمان استراحت را آغاز کند.

در سه دقیقه دوم، باز هم این قاسم رضایی بود که با تمرکز بالا مقابل حریف چینی که کشتی را با خشونت زیادی ادامه می‌داد، کار را دنبال کرد و با یک بارانداز دیگر، رقیب خود را با شکست 7 بر صفر مواجه کند. با این نتیجه،‌ قاسم رضایی به رده‌بندی رسید و برای مدال برنز باید با حریف سوئدی خود استفان شونه مبارزه کند.

برچسب ها: قاسم رضایی ، برنز
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار