شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۰

نماینده مردم اندیمشک در خانه ملت با بیان اینکه مشکل اشتغال مهم ترین مشکلی است که مردم شهرستان اندیمشک و استان خوزستان را آزار می دهد تصریح کرد: بیکاری جوانان فشار سنگینی را به خانواده ها ، هم به لحاظ روحی و هم به لحاظ معنوی وارد می آورد ، متأسفانه ما شاهد معضل بیکاری جوانان حتی افراد تحصیل کرده و دارای مدرک علمی عالی در استان هستیم که از بیکاری رنج می برند ؛ این افراد چندین سال زحمت کشیده و دانش آموخته اند و هزینه کرده اند و توقع داشتن شغلی مناسب و درآمدی خوب امروز حق آنهاست.

صیدعیسی دارایی، مشکلات اقتصادی را از دیگر معضلات مردم عنوان کرد و گفت: بسیاری از شهروندان به دلیل اینکه بیکارند و فرزندان دانشجو و محصل نیز دارند و از طرفی هم توان پرداخت هزینه بالای اجاره بهای مسکن خود را ندارند از نماینده توقع کمک مالی دارند.

این نماینده مجلس مشکلاتی از این قبیل را زاییده بیکاری و تورم عنوان کرد و افزود: متأسفانه نمایندگان منبعی برای کمک مالی به مردم در دست ندارند ، مگر اینکه از داشته  خودشان کمکی بکنند.

دارایی اضافه کرد: افراد بسیاری نیز تقاضای وام دارند ودر این رابطه ، بانک ها هم با مردم همکاری نمی کنند و شرایط سخت و سنگینی برای اعطای وام ایجاد می کنند، چندین ماه معطل کردن مردم و درخواست دو نفر ضامن برای دادن یک وام ۲ میلیون تومانی نشان از همکاری نکردن بانکها با مردم دارد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اذعان داشت: دولت باید برای حل مشکلات اقتصادی مردم فکری بکند ، این بالا رفتن نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی یا ناشی از بی تدبیری دولت است و یا ناشی از فرصت طلبی عده ای سودجو که در این کار دست دارند و اگر این افراد وجود داشته باشند و با اقتصاد کشور ما چنین می کنند دولت موظف است آنها را شناسایی کرده و با این اقدام برخورد کند .

دارایی گفت : دولت باید جلوی افزایش بهای ارز و کاهش ارزش پول ملی را بگیرد تا با بالا رفتن تورم فشار بیشتری بر مردم وارد نیاید. تقریبا در هیچ موردی ما از ارزانی خبری نداریم حتی می توان گفت هیچ قیمتی نیز ثابت نمانده است ، هر چه هست گرانتر شده است .

وی افزود: مجلس و دولت باید بطور هماهنگ در جلساتشان برای حل این معضل چاره اندیشی کند ، من معتقدم که مجلس باید دستور کار برخی امور معمول را کنار بگذارد و وارد کار شود ، باید به معضل بالا رفتن بهای ارز و طلا ، سکه ، مسکن و مشکل بیکاری جوانان و تحصیلکردگان توجه ویژه شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس اضافه کرد:  باید گروه هایی با عنوان اتاق فکر با حضور کارشناسان و مسئولان تشکیل شود تا بتوان به راهکار حل این معضلات پی برد. در حال حاضر ما در کشور یا اتاق فکر نداریم و یا اگر هم داریم بسیار ضعیفند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار