شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۳

میراث فرهنگی در خوزستان متولی ندارد / مردم از مشکلات موجود در آثار تاریخی گلایه‌مندند

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس گفت: آثار تاریخی و میراث فرهنگی در خوزستان متولی مناسبی ندارد و در این شهرستان با وجود پایگاه سازه‌های آبی وضعیت بدتر از این است.

حجت‌الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی اظهار داشت: مشکلات موجود در میراث فرهنگی به ویژه پایگاه سازه‌های آبی شوشتر به سایر دستگاه‌های اجرایی این شهرستان منتقل شده است و سیکل اجرایی شهرستان را دچار اختلال کرده است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در شوشتر افزود: مردم از کاستی‌ها و مشکلات موجود در آثار تاریخی به ویژه سازه‌های آبی شوشتر بسیار گلایه‌مندند و باید مشکلات موجود اعم از مدیریتی و اجرایی در اسرع وقت برطرف شود.

وی با تجلیل از مؤسسه گنجینه آب افزود: بخش عمده عقب افتادن پروژه استحکام بخشی و علاج بخشی پل بند گرگر شوشتر به میراث فرهنگی و پایگاه سازه‌های آبی برمی گردد و زمان زیادی از این پروژه توسط این دو نهاد صرف شد.

سادات‌ابراهیمی تأکید کرد: مؤسسه ملی گنجینه آب ایران در زمان مقرر و یا زود تر از زمان تعیین شده استحکام بخشی و علاج بخشی، بخشی از پل بند گرگر را انجام داده است و در شرایط کنونی شاهد باز‌گشایی آن هستیم.

وی افزود: بیش از 50 درصد آثار ثبت ملی شده خوزستان در شوشتر قرار دارد و وضعیت موجود در آثار تاریخی و سازه‌های آبی شوشتر اصلا مطلوب این شهرستان نیست و باید در این‌باره رسیدگی شود.

وی خواستار شد: بازگشایی باند دوم این پل در دو ماه آینده انجام شود و کارشناسان بر این باورند که این امر قابل تحقق است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار