شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
 مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان گفت: متاسفانه نظام مهندسی در ساخت و سازهایی که در خوزستان انجام می شود نظارت کافی ندارد.
 
رضا غضنفری چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:برای صرفه جویی در مصرف انرژی سازمان نظام مهندسی بر ساخت و ساز ساختمان ها در خوزستان نظارت داشته باشد. وی گفت: نظارت این سازمان بر ساخت و سازها باعث ساخت ساختمان های استاندارد می شود که انرژی کمتری را هدر خواهند داد.

وی افزود: اگر ساختمان هایی که ساخته می شود سقف و کف عایق داشته باشند در جلوگیری از هدر رفت انرژی بسیار تاثیر گذار است. مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان در ادامه اظهارکرد: یکی دیگر از راه های کاهش مصرف انرژی در مجتمع ها استفاده از انرژی خورشیدی در استفاده از امکانات مشاع در مجتمع ها است.

غضنفری با بیان اینکه کالاهای قاچاق تعریفی در بهینه مصرف کردن انرژی ندارند گفت: کولرهای قاچاق به دلیل اینکه نظارتی ندارند مصرف انرژی بالایی دارند، در حالی که کالاهایی عرضه شده در بازار داخلی، برچسب مصرف انرژی دارند و تحت نظارت هستند.

وی همچنین با بیان اینکه هر چقدر مصرف غیرمجاز برق کمتر باشد شبکه پایدارتر خواهد بود، افزود: از ابتدای امسال تاکنون 64 هزار کنتور در خوزستان به منظور جلوگیری از مصرف غیر مجاز برق تعویض شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان اظهارکرد: برای جلوگیری از مصرف غیرمجاز برق از شبکه کابلی استفاده می شود که امکان استفاده غیرمجاز از آن نباشد.

وی گفت:پارسال بالغ بر 47 روستا با 80 میلیارد ریال در خوزستان برق دار شدند و برای برق رسانی به 60 روستای دیگر با 651 خانوار ، 120 میلیارد ریال نیاز است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار