مردم بدانند عامل اصلی بیکاری و عدم تحقق تعهدات اشتغال در استان بانک های دولتی و خصوصی استان می باشند

"> تکمیلی / بانک ‌ها عامل اصلی بیکاری خوزستان

اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۲

مردم بدانند عامل اصلی بیکاری و عدم تحقق تعهدات اشتغال در استان بانک های دولتی و خصوصی استان می باشند

شوشان : جلسه شورای اشتغال با حاشیه های فراوانی رو به رو بود. رئیس شورای اشتغال ضمن انتقاد شدید از عملکرد بانک های خوزستان عامل اصلی بیکاری در خوزستان را بانک ها دانست و گفت : اگر در اشتغال استان حرکت جدی اتفاق نمی‌افتد، عامل و ریشه اصلی آن کم‌کاری بانک‌هاست.

سید جعفر حجازی در کارگروه اشتغال استان تصریح کرد: همه بانک‌ها باید بیش از 83 درصد از سپرده‌های خود را به عنوان تسهیلات به متقاضیان پرداخت کنند اما در خوزستان همه بانک‌ها زیر این رقم عمل کرده‌اند. و باید مشخص شود که این سپرده ها به کجا رفته و کدام استان 100 درصد تسهیلات را دریافت کرده است. وی ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد بانک‌ها در استان به ویژه بانک‌های دولتی افزود: مردم باید بدانند اگر در استان حرکت جدی در زمینه اشتغال و رفع بیکاری اتفاق نمی‌افتد، عامل اصلی آن کم‌کاری بانک‌هاست. در خوزستان با وجود بالا بودن سپرده مردم در بانک‌ها، پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها نسبت به استان های دیگر بسیار پایین است و این خیانت است به مردم خوزستان.

ماجرای بانک اعتماد ایرانیان چیست؟

وی با اشاره به تعداد شعب موسسه اعتماد ایرانیان در خوزستان گفت: موسسه اعتماد ایرانیان در کل کشور تنها 30 شعبه راه اندازی کرده بود که از این تعداد 18 شعبه در خوزستان فعالیت می کردند، این نشان دهنده ی این است که سرمایه در گردش استان زیاد است اما تسهیلات پرداختی به متقاضیان کم، و همین موجب شده تا نرخ بیکاری استان رشد داشته باشد. حجازی ادامه داد: مردم خوزستان اهل ریسک و سرمایه گذاری نیستند و بیشتر سرمایه خود را سپرده گذاری می کنند و این امر زمینه لازم را برای ایجاد بانک های جدید فراهم کرده است. عالی‌ترین مقام دولت در خوزستان با بیان اینکه تحقق تعهدات اشتغال توسط دستگاه‌ها در استان نیز تاکنون به نسبت جدول زمان‌بندی عقب است تصریح کرد: طرح‌های بنگاه‌های زودبازده در بسیاری استان‌ها بهتر از خوزستان بوده است و دستگاه های ما هنوز به تعهدات خود در زمینه اشتغال نیز جامه عمل نپوشانده اند.

خوزستان در زمینه حمل و نقل توانایی اشتغال زایی بالایی دارد

حجازی ضمن اشاره به ظرفیت اشتغال زایی در زمینه حمل و نقل در استان خاطر نشان کرد: به طور متوسط روزانه 2 هزار و 200 کامیون از استان‌های دیگر وارد خوزستان می‌شوند و بار خود را از این استان حمل می‌کنند که این امر به دلیل کمبود کامیون در استان است، این در حالی است که اگر کامیون‌ها متعلق به خوزستان باشند بسیاری از مشکلات موجود در زمینه پارکینگ و پایانه‌ها و دیگر مشکلاتی که اینگونه افراد بوجود آورده اند حل خواهد شد.

تسهیلات به متقاضیان برای خرید کامیون

استاندار خوزستان بیان کرد: باید تسهیلاتی را به متقاضیان و کامیون‌داران برای خرید کامیون اختصاص داد زیرا که هر کامیون به طور مستقیم دو نفر اشتغالزایی دارد که به اشتغال و حمل و نقل کمک می‌کند. وی همچنین با بیان اینکه ارائه خدمات بین راهی از دیگر کمبودهای استان در زمینه حمل و نقل است که علاوه بر تقویت حمل و نقل جاده‌ای و تامین اشتغال، در کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای نیز بسیار موثر است خاطر نشان کرد: در زمینه خدمات بین‌راهی نیز باید اقدامات جدی صورت گیرد، شرکت‌های بسیاری متقاضی ارائه خدمات بین‌راهی در استان شدند که 50 درصد سرمایه را در اختیار داشتند و ما نیز در تامین مکان آنها را یاری کردیم اما به دلیل مشکلات و موانع بانکی برای تامین 50 درصد آورده بانکی منصرف شدند.

جذب بیشترین سهم آورده از صندوق توسعه ملی

استاندار خوزستان گفت: خوزستان توانست با جذب 9.5 درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی، بیشترین سهم آورده را به نسبت سایر استان‌ها کسب کند.

نماینده عالی دولت در خوزستان از تشکیل کارگروه صنعت در استان در روزهای چهارشنبه هر هفته خبر داد و اظهار داشت: خوزستان توانست با جذب 9.5 درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی، بیشترین سهم آورده را به نسبت سایر استان‌ها کسب کند.

چه خبر از واحدهای مسکن مهر

حجازی گفت: برای شش ماه آخر امسال نیز واحدهای مسکن مهر نیمه تمام بسیاری وجود دارد که باید تا پایان امسال به بهره‌برداری برسند که لازم است در این راستا کارگاه‌های صنعتی در استان ایجاد و با کمک بانک‌ها توسعه یابند. وی خاطرنشان کرد: تا پایان امسال 300 تا 400 واحد کارگاهی صنعتی در استان ساخته خواهد شد که لازم است موضوع متقاضیان و نیز پرداخت وام تجهیزات توسط بانک‌ها پیگیری شود. حجازی همچنین از تشکیل ستاد تسهیل در روزهای سه شنبه نیز خبر داد و گفت: ستاد تسهيل امور و پشتيباني واحد‌هاي توليدي و شهرک‌هاي صنعتي به منظور رسيدگي به مشکلات واحدهاي توليدي صنعتي و معدني در استان خوزستان تشکيل شده و سه شنبه هر هفته نیز یک موضوع را به طور کامل بررسی خواهد کرد.

نکته قابل توجه این است که پورفرخی مدیرکل میراث فرهنگی استان خوزستان که چندی است شایعه برکناری وی بر روی زبان ها افتاده امروز در جلسه حضور داشت و به شایعات برکناری خود پایان داد. تا همچنان زوج مدیرکلی در شورای اشتغال وجود داشته باشد.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار