اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۱۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴



زمان بابادی شوراب
 
حادثه دلخراش حمله شبانه به یکی از پرسنل خدوم شهرداری اهواز (سید سامان  سیدی) از طرف افرادی ناشناس که شبانه با پوشیدن نقاب همچون خفاشان شب این جوان صادق را با ضربات چاقو بشدت مجروح و روانه بیمارستان نمودند ، بطوری که اگر کمک های امدادی به موقع نسبت به ایشان صورت نمی گرفت شاید تاکنون جامعه شهری و خانواده آن عزیز بزرگوار به غم نشسته بودند.

این اتفاق مرا بر آن داشت تا براساس وظیفه شهروندی با انشاء چند خط و تقدیم به این فداکار شهری ، به این طریق بخشی از دین خود را به جامعه برای شناخت این دوستان که کار آنها از دید و انظار عمومی شاید به چشم نیامده باشد ادا نمایم.

بعضی از نابهنجاری های شهری بدلایل مختلف مانند مشکلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در جامعه بوجود آمده که این مشکلات در آسایش عمومی مردم و بهداشت و امنیت جامعه شهرنشینی بخصوص در  شهرهای بزرگ اثر گذاشته و چهره ایی نامیمون و غیر قابل حل در این شهر ها از خود به نمایش گذاشته ، که رفع بخش عمده ای از این موارد و مشکلات به عهده ماموران اجراییات شهرداری ها می باشد ، اما متاسفانه این موضوع و نقش آنان در این نظم دهی شهری دیده نشده بطوری که برای شهروندان عادی قابل لمس نیست.

در جامعه ما بیشتر مردم با بعضی از نظم دهندگان مانند پلیس نیروی انتظامی ، پلیس راهنمایی و .....که بصورت مستقیم و بعنوان پلیس معرفی شده اند آشنایی دارند ولی افراد بسیاری وجود دارند که با پلیس اداری که توسط سازمان هایی مانند شهرداری ها برای ایجاد نظم و ارائه خدمات به مردم صورت می گیرد آشنا نبوده و با وظیفه بخشی از آن به نام اجراییات شهرداری ارتباط مستقیم نداشته اند.

شاید در زمانی که وارد خیابان های شهر اهواز شده ایم با ازدحام زیاد دست فروشان روبرو شده باشیم که بدلیل نبود کار و فقر و نیاز مالی تکه کالایی در دست و به شغل کاذب دست فروشی پرداخته اند که این موضوع باعث سلب آسایش و امنیت عابرین و کسبه محل گردیده و در زمانی که ماموران اجراییات با آنان برخورد می کنند ، ما نظاره کنندگان با دیده های متفاوت به این موضوع نگاهی کنیم.

جمعی با این دیدگاه که اینها نیازمند بوده و چرا باید با آنان برخورد شود و مامورین درحال انجام وظیفه را  به دید افراد بی احساس و بی رحم تصور می نمایند ، اما عده ای دیگر هم معتقدند باید برخورد شود چرا که اینان مخلل نظم و امنیت عمومی جامعه شهری می باشند.

زمانی که از فضای فروش مواد خوراکی عبور کرده فروشندگانی مشاهده می شود که این مواد را بدون در نظر گرفتن عواقب بهداشتی عرضه و به فروش می رسانند و با این کار خود علاوه بر خریداران، عابرین را  نیز درخطر بیماری و آلودگی قرار می دهند به این فکر فرو خواهیم رفت که چه کسانی و چه ارگانی با اینگونه افراد که آسایش ، امنیت و بهداشت عمومی را در فضای شهری به مخاطره می کشانند باید برخورد نمایند؟

در این زمان است که نیروی اجراییات شهرداریها با همکاری دیگر مراجع قانونی مانع ایجاد بی نظمی های شهری شده و نقش آنان پر رنگتر احساس می شود.

به امید شهری با امنیت کامل.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۳
comment
comment
نوید قائدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
comment
1
0
comment روزی که با سهل انگاری شهرداری و دیگر مسولین شهری دستفروشی رو به گسترش رفت بطوریکه دست فروشان خود را مالک معابر دانستند و شهرداری و دیگر نهادها نظاره گر بودند انتظار رسیدن چنین روزهایی دور از انتظار نبود
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
comment
0
1
comment ما از لحاظ شغلی و جانی امنیت نداریم اقای سیدی یکی از بهترین دوستهای بنده است وهمه پرسنل اجریات اجرییات وظیفش حفظ زاهر شهر دارند اما مسعولین شهرداری تا دادستان و استانداری فرمانداری نسبت به این موضوع اهمیتی نمیدن واگر درگیری بینه پرسنل اجرای با دست فروشان باشد بیشتر حقو به دست فورش می دهند واین باعث ضعف ما خواهد شد که دست فورش با پرسنل درگیر می شوند ما از مسعولین می خواهیم که امنیت شغلی وجانی پرسنله اجرای شهرداری اهواز را پیگیر بشن چون وظیفه ما خیلی مهم هست تشکر وسپاس از طرف اجرییات شهرداری اهوز
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
comment
0
0
comment باید با کلیه دست فروشان برخورد و جمع آوری شون. اولا شغل های کاذب هستن که باعث ضربه زدن به دیگر کاسب های بازار میشن. ما مردم جهت رفت وآمد تو خیابون آسایش نداریم. چون پیاده رو مخصوص رفت وآمد میباشه که سد معبر شده من با توجه به بیکاری فراوان در کشور تقاضاضامندم برخورد شود و از کسانی که در راه زحمت میکشن تشکر میکنم . از دست اندرکاران تقاضامندم احساسی و بی تفاوت عمل نکنید قانون رو اجرا کنید. پیاده رو و خیابونها را آزاد کنید که ما با آرامش و آسایش استفاده کنیم. ممنون
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار