شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۸

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: متاسفانه پس از پایان جنگ اعتبارات لازم برای بازسازی مناطق جنگ زده استان به درستی تخصیص داده نشده است .

 

 

ناصر سودانی درباره مشکلات آبادان و خوزستان پس از جنگ تحمیلی گفت: پس از پایان جنگ کشور نگاه بازسازی به استان خوزستان داشت اما این نگاه آدرسی اشتباهی بود چون در برخی نقاط بازسازی حقیقی و زیربنایی نبود تنها به لکه‌گیری مشکلات بسنده‌ شده است.

سودانی با بیان اینکه زیر ساخت‌های آبادان و خوزستان در سال‌های جنگ یا در اختیار دشمن قرار داشت یا به دست دشمن تخریب شد، تصریح کرد: پس از سال‌های جنگ بازسازی این زیر بناها به شکل عمیق و گسترده‌ای انجام نگرفت و درحالی که استا‌ن‌های دیگر در سال‌های جنگ با دلار هفتاد ریالی مسیر توسعه را طی می‌کردند، استان خوزستان عقب گردی در مسیر توسعه داشت.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه پس از پایان جنگ اعتبارات لازم برای بازسازی مناطق جنگ زده استان به درستی تخصیص داده نشد، تاکید کرد: اعتبارات لازم برای جبران خسارت‌ها و چالش‌ها در زمینه عمرانی، اجتماعی و بهداشت روانی به درستی اعمال نشد و حرکت در مسیر گسترش خدمات رفاهی به شهرواندان استان خوزستان بسیار کند بود.

نماینده مردم اهواز در مجلس یادآور شد: با وجود کارهای عمرانی که استان خوزستان انجام گرفته امروز مشکلات عمده‌ای در تامین آب شرب، راه روستایی، گازرسانی در شهرهای مختلف استان خوزستان وجود دارد.

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس، انتقال روح حماسی دوران دفاع مقدس به نسل کنونی و آتی انقلاب را وظیفه اصلی سازمان‌ها حافظ ارزش‌های دفاع‌مقدس خواند و گفت: هر چند برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس با ساخت فیلم و سریال، برگزاری جشنواره و یادمان، تالیف کتاب، بازدید از مناطق جنگ زده، اقدام‌های بسیاری صورت گرفته اما این کارها هنوز به حد مطلوبی نرسیده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار