شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب به تشریح عملیات آزادسازی گروگان مینابی پرداخت.
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب به تشریح عملیات آزادسازی گروگان مینابی پرداخت.

به گزارش ایسنا، در آخرین ساعات بامداد 26 مردادماه با کمک سربازان گمنام امام زمان(عج) یک گروگان مینابی از دست گروگان گیران نجات یافت و به آغوش خانواده بازگشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب در تشریح این ماجرا  از آزادسازی فرد ربوده‌شده مینابی در شهرستان فنوج استان سیستان و بلوچستان–منطقه لاشار خبر داد.

حبیب‌الله سهرابی در جمع خبرنگاران با اشاره به گروگان‌گیری‌های اخیر در این شهرستان گفت: سپاه ناحیه میناب پس از درخواست شورای تأمین در تاریخ ۴ مردادماه مبنی بر ربوده شدن فردی با هویت"د–ح” شناسایی و پیگیری جهت آزادسازی نامبرده را در دستور کار خود قرارداد.

وی افزود: طبق هماهنگی با دادستان شهرستان و با همکاری عوامل اطلاعاتی قرارگاه قدس جنوب شرق ظرف یک هفته کار اطلاعاتی منجر به آزادسازی و دستگیری ۲ فرد مظنون در این رابطه شد.

سرهنگ سهرابی اختلاف حساب ملکی را علت این گروگان‌گیری عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به جلسات انجام‌شده با حضور برخی از بزرگان قبایل استان کرمان و سیستان و بلوچستان این اختلافات رفع و منجر به آزادی فرد ربوده‌شده گردید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب تصریح کرد: در یک اقدام اطلاعاتی فرد ربوده‌شده در استان سیستان و بلوچستان شهرستان فنوج منطقه لاشار از دست گروگان گیرها آزاد شد.

وی از دادستان و شورای تأمین و فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق و همچنین بزرگان قبایل استان کرمان و سیستان بلوچستان از همکاری‌های اخیر مبنی بر آزادسازی فرد ربوده‌شده این شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

همچنین دادستان شهرستان میناب از آزادسازی گروگان مینابی طی یک اقدام عملیاتی  توسط عوامل اطلاعاتی سپاه میناب تقدیر و تشکر کرد.

دادستان شهرستان میناب با اشاره به ربوده شدن فردی با هویت” د-ح” شهروند مینابی توسط گروگان گیرها در یک ماه گذشته ،گفت: گروگان گیرها با حضور در  محل کار نامبرده وی را به گروگان گرفتند و قبل از رسیدن نیروهای انتظامی توانستند از صحنه متواری شوند.

وی افزود: گروگان گیرها در این رابطه تقاضای وجه نقد جهت آزادسازی وی از خانواده‌اش کرده بودند که این تقاضا به سرانجام نرسید و فرد ربوده‌شده توسط عوامل اطلاعاتی بسیج سپاه این شهرستان آزاد شدند که در این رابطه دو نفر مظنون دستگیرشده است.

محمدی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های شبانه‌روزی فرمانده سپاه ناحیه میناب جهت شناسایی و دستگیری گروگان گیرها، خاطرنشان کرد: با افرادی که موجب اختلال و برهم زدن نظم و امنیت جامعه اقدام به گروگان‌گیری می‌کنند برخورد قاطع و برای آنان اشد مجازات در نظر گرفته می‌شود.

پیش‌ازاین فرماندار ویژه شهرستان میناب در تشریح این واقعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن تأیید این خبر، افزود: یک گروگان مینابی در آخرین ساعات 26 مردادماه با تلاش برادران سپاه و اداره اطلاعات شهرستان میناب از دست گروگان گیران سالم آزاد شد.

ابوذر مهدی نخعی در خصوص جزییات اطلاعات گروگان آزادشده خاطرنشان کرد: "د.ح" 26تیرماه سال جاری توسط گروگان گیران در میناب ربوده‌شده بود که پس از گذشت یک ماه با تلاش و پیگیری‌های شبانه‌روزی برادران سپاه و اداره اطلاعات شهرستان میناب آزاد شد و به آغوش خانواده بازگشت.

وی با اشاره به اینکه گروگان گیران برای آزادی وی خانواده‌اش را زیر فشار قرار داده بودند، تصریح کرد: گروگان گیران قصد اخاذی شش میلیارد ریالی از خانواده فرد گروگان داشتند که خوشبختانه با تلاش و جدیت دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، بدون دریافت هیچ‌گونه وجهی گروگان را سالم رها کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار