اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
افشین حیدری

شایداین روزها کمتر کسی در کوچه و خیابان حرف از المپیک نزند و یاد نکند از حوادث تلخ و شیرین این رخداد بزرگ. ولی مردم شریف ایران واقعه تلخ شکستن کمر قهرمان ملی خود را به واسطه بی عدالتی وناداوری هرگز فراموش نمیکند.

وشاید بتوان گفت حق ما از سه عنوان سریعترین، بلندترین و قویترین المپیک عنوان سوم بود. وشاید خیلی پیشتر این اتفاق برای قهرمانان ما رخ داد ولی این چنین آشکار نبود و خیلی راحت گذشتیم...

روزی که شاهین نصیری نیا شکست ، روزی که سعیدعلی حسینی گریه کرد ، و شاید قبل تر آن روزی که با آبروی وزنه برداری ایران به نام دوپینگ بازی شد و یا وقتی به راحتی از کنار سرمایه ای به نام کورش باقری گذشتیم.

ولی یک نکته ما را نگران کرد و امروز نتایج آن جملات را درک می کنیم و آن هم کلام بعضی که میگفتند پس از این وزنه برداری ایران ضرر می کند.

و ماندیدیم آن روز را یا نخواستیم ببینیم آن دست نوشته های (خودم خودت و ...)

و شاید هم کینه ها ی آیان رئیس فدراسیون جهانی تازه سر باز کرده واین خود میتواند اعلام خطری برای  وزنه برداری ایران باشد.

یکی از کارهای بزرگ علی مرادی در دوران دبیرکلی کنفدراسیون آسیا پیشنهاد محدودیت اختیارات رئیس iwf در برداشت های مالی تاسقف بیست دلار بود!

ولی این طرح هم نتوانست از فساد موجود دربدنه فدراسیون جهانی کم کند و براحتی نقل وانتقالات دلارهای نفتی چمدانی شد.

آن روز شاید صدای گریه والتماس های  سعیدعلی حسینی را نشنیدیم اما حالا باید این زنگ خطررا احساس کنیم و واقعیت را بپذیریم.

بدنه فدراسیون جهانی آلوده است واین نیازمند عظم جدی برای بررسی دارد وقطعا اگراین اتفاق رخ دهد سرنوشتی مانند فیفا وفیلا درانتظار این مجموعه جهانی خواهد بود. و باید گفت کار از شیخ جلود گذشته این خانه از پای بست ویران است.

وقت آن رسیده که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باتشکیل کمیته حقوقی وبا استفاده از ظرفیت های وزارت امورخارجه از حقوق ورزشکاران ایرانی دفاع کند.

به امید آن روز...

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار