اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
نشت گاز در کارخانه یخ اهواز حادثه ساز شد/ مسمومیت شهروندان/ احتمال افزایش مصدومان
به دلیل نشت گاز در سیستم کارخانه یخ اهواز که جمعه شب رخ داد تعدادی از شهروندان حاضر در اطراف این کارخانه مسموم و راهی بیمارستان شدند.
 به دلیل نشت گاز در سیستم کارخانه یخ اهواز که جمعه شب رخ داد تعدادی از شهروندان حاضر در اطراف این کارخانه مسموم و راهی بیمارستان شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان گفت:نشت گاز و انفجار گاز در لوله های آمونیاک کارخانه یخ اهواز تا کنون هفت نفر را مسموم کرده است. 

شهیار میرخشتی جمعه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این حادثه در خیابان مهران، نزدیک بلوار ساحلی اتفاق افتاد و مصدومان با هشت دستگاه آمبولانس به بیمارستان های فاطمه الزهرا (س) و امام خمینی (ره) انتقال یافتند. 

وی افزود: افراد مسموم شده شامل دو نفر از کارگران کارخانه و همسایه ها و مردم حاضر در اطراف کارخانه بوده که به دلیل استنشاق گاز دچار مسمومیت شدند. 

میرخشتی ادامه داد: چندین دستگاه آمبولانس نیز در محل حادثه مستقر هستند تا دیگر مصدومان احتمالی را به بیمارستان منتقل کنند.

رئیس اورژانس 115 خوزستان تصریح کرد: علت حادثه هنوز مشخص نشده است و احتمال افزایش مصدومان نیز وجود دارد.

همچنین حق شناس مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز نیز در همین خصوص اظهار کرد: رأس ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه امشب شهرووندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تماس گرفته و از انفجار در کارخانه یخ خیابان شریعتی جنوبی، حد فاصل خیابان مهران و بلوار جمهوری خبر دادند.

وی افزود: به دلیل حجم گسترده گاز در فضا، عدم وزش باد و راکد بودن هوا در محل تعدادی از همشهریانی که در مجاورت کارخانه یخ بودند، دچار عارضه تنفسی شدند.

حق شناس یادآور شد: درحال حاضر مقدار زیادی گاز در فضا متراکم شده و امکان محاسبه خسارت وجود ندارد و فردا تیم های کارشناسی به محل اعزام و میزان خسارت را محاسبه می کنند.

تعداد مصدومان ناشی از نشست گاز آمونیاک در کارخانه یخ اهواز به 26 نفر رسید

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان گفت: تعداد مصدومان حادثه انفجار و نشت گاز آمونیاک در کارخانه یخ اهواز در جمعه شب تاکنون به 26 نفر رسیده است. شهیار میرخشتی اظهار کرد: این حادثه در ساعت 20:40 در منطقه آخر آسفالت، خیابان مهران اتفاق افتاد و مصدومان با آمبولانس های اورژانس 115 به مراکز درمانی اهواز از جمله بیمارستان فاطمه الزهرا (س) و امام خمینی (ره) اهواز منتقل شدند.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار 15 نفر بر اثر استنشاق گاز آمونیاک بستری شده بودند و هشت نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.
میرخشتی ادامه داد: گاز آمونیاک بسیار خطرناک است و به سرعت باعث مسمومیت می شود.

این نخستین بار است که نشست گاز آمونیاک در واحدهای صنعتی خوزستان حادثه ساز می شود.
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار