شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
سازمان لیگ برتر نظر نهایی خود را در مورد تعداد تیم های صعود کننده از لیگ یک به لیگ برتر اعلام کرد. در نشست روز چهارشنبه این سازمان اعلام شد مصوبه قبلی اجرایی خواهد شد و به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد!
به گزارش پایگاه خبری شوشان به نقل از ورزش سه، بر اساس این مصوبه در پایان فصل جاری دو تیم از دسته اول به لیگ برتر صعود و سه تیم به دسته دوم سقوط خواهند کرد!

تیم های دسته اولی به این مصوبه معترض هستند! آنها می گویند از آنجایی که در لیگ یک 16 تیم و در لیگ برتر 18 تیم حضور دارند صعود دو تیم منصفانه نیست. منصور ابراهیم زاده سرمربی مس کرمان که در برهه های متمادی در لیگ برتر مربی بوده به عنوان اولین نفر به مصوبه سازمان لیگ برتر اعتراض کرده است! او می گوید این تصمیم عادلانه نیست و ای کاش حداقل سهمیه صعود 2.5 تیم می شد.

به نوعی می شود گفت حق با تیم های دسته اولی است. اگر لیگ یک همانند لیگ برتر 16 تیمی بود شاید صعود دو تیم از دسته اول به لیگ برتر منطقی بود اما حال که تعداد تیم های بیشتری در دسته اول حضور دارند باید پوئن بیشتری به تیم های دسته اولی داده می شد. از همه مهمتر موفقیت در لیگ یک فقط با صعود به لیگ برتر معنی پیدا می کند در حالی که در لیگ برتر این چنین نیست. ححضور در نیمه بالای جدول و حتی ماندن در جمع تیم های لیگ برتری نیز موفقیت محسوب می شود.

اما سوال مهم این جاست چرا تیم های دسته اولی اکنون که وقت اجرایی شدن مصوبه است به آن اعتراض کرده اند! اگر قرار به اعتراض به این مصوبه بود باید زمانی به آن اعتراض می شد که سازمان لیگ برتر آن را تصویب و برای تصویب نهایی در اختیار اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال قرار داد.

بی شک اگر در آن برهه از زمان همه تیم های دسته اولی در نامه ای مشترک به تصمیم سازمان لیگ برتر اعتراض می کردند هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به جای حک مهر تایید روی این مصوبه آن را برای کارشناسی بیشتر به سازمان لیگ برتر برمی گرداند.

اما اکنون این مصوبه تایید هیات رئیسه فدراسیون فوتبال را گرفته است و طبیعی است باید اجرایی شود. اکنون عدم اجرای این مصوبه زیر پا گذاشتن قانون است و تیم های دسته اولی زمانی اعتراض کرده اند که دیگر کار از کار گذشته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار