شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۲

یک استاد دانشگاه گفت: تاثیر دوست ناباب بر شخصیت و رفتار دختران بیش از پسران است.

به گزارش پایگاه خبری شوشان به نقل از فارس، دکتر سیده ساره حکیم‌زاده پیش از ظهر امروز در گتوند در همایش عوامل موثر در تشکیل شخصیت‌های مثبت و منفی در دختران اصلی‌ترین دلیل شخصیت منفی دختران را دوست ناباب عنوان کرد و اظهار داشت: دوست بد به صورت نامحسوس بر انسان تاثیر می‌گذارد و این تاثیرگذاری و تاثیرپذیری در دختران به مراتب بیشتر است.

وی وراثت را اصلی‌ترین دلیل شکل‌گیری شخصیت دختران دانست و گفت: وراثت می‌تواند تاثیر مثبت و یا منفی در تعیین شخصیت دختران ایفا کند و باید نسبت به این مسئله حساس بود.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه محیط زندگی نیز تاثیر زیادی در شخصیت دختران دارد، افزود: تحقیق‌های زیادی در این باره انجام شده است و مشخص شده که در اولویت دوم پس از وراثت، محیط و جامعه پیرامون زندگی است که بر شخصیت تاثیر فراوانی دارد.

حکیم‌زاده با اشاره به شرایط شکل‌گیری شخصیت مثبت در دختران تاکید کرد: ارتباط با خویشتن، خدا و پیامبران و ائمه، دانشمندان و نخبگان یقینا در شکل‌گیری شخصیت مثبت افراد تاثیرگذار است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه باید محیط خانواده برای تربیت فرزندان سالم و منزه باشد، تاکید کرد: باید محیط جامعه و خانواده را برای تربیت فرزندان منزه نگهداشت و تلاش کرد تا فرزندان به ویژه دختران در محیط‌های پاک و سالم تردد داشته باشند.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل شکل‌گیری شخصیت منفی دختران، بریدن از خویشتن است که باید تلاش کرد دختران در این باره اطلاعات کافی را داشته باشند.

حکیم‌زاده برگزاری چنین همایش‌هایی را بسیار بااهمیت خواند و گفت: برگزاری چنین همایش‌هایی تاثیر بسیار زیادی در جامعه پیرامون دارد و باید در جذب دختران و پسران برای شرکت در این کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی تلاش و فرهنگ‌سازی بیشتر شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار