شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
دونده ١٠٠ متر تیم ملی ایران که تا نیمه نهایی المپیک پیش رفت، تاکید کرد که روند کسب سهمیه و تمرینات آماده سازی اش برای المپیک فقط بر اساس برنامه ریزی خودش بوده است.
به گزارش پایگاه خبری شوشان به نقل از خبرگزاری مهر، در مرحله مقدماتی مسابقات دوی 100 متر مردان المپیک 2016 ریو، رضا قاسمی از کشورمان در گروه اول با هشت دونده دیگر رقابت کرد، قاسمی در پایان این رقابت با زمان 10:47 ثانیه در رده هفتم ایستاد و از صعود به مرحله بعدی باز ماند.

این دونده چند روز پس از برگزاری این رقابت در گفتگو با خبرنگار مهر در برزیل در مورد عملکردش و دلایل عدم صعودش از مرحله مقدماتی توضیح داد.

وی با تاکید بر اینکه فضای المپیک و استرس حضور در آن یکی از عوامل تاثیرگذار در عملکردم بود، اظهارداشت: علاوه بر این مصدومیتی که چندماه پیش گریبانگیرم شد نیز در عملکردم بی تاثیر نبود، ٦ ماه پیش و بعد از بازی های داخل سالن آسیا (قطر)، مصدوم شدم، این مصدومیت من را چهار ماه از تمرینات عقب انداخت.

وی در ادامه یادآور شد: در کل برای المپیک ریو فقط چهار ماه تمرین مفید داشتم، این زمان برای رشته دو ١٠٠ متر آنهم برای حضور در المپیک خیلی کم است. حضور در رویدادی به بزرگی المپیک یک برنامه کامل چهار ساله می خواهد.

قاسمی که در المپیک لندن هم حضور داشت، خاطرنشان کرد: گذشته از همه اینها فدراسیون برای من و آماده سازی ام پیش از المپیک، هیچ برنامه ریزی نکرد همان طور که برنامه ریزی برای کسب سهمیه من نشده بود. من طبق برنامه ریزی خودم، روند تمریناتم را دنبال کردم و توانستم سهمیه بگیرم.

این دونده المپیکی در توضیح این موضوع خاطرنشان کرد: یک سال پیش سهمیه گرفتم اما تمریناتم را برای رسیدن به این مهم دو سال پیش آغاز کردم، ٢ سال پیش برای مدت ٦ ماه تنهایی و با هزینه خودم در جزیره کیش تمرین کردم، شرایط خیلی سختی بود اما تحمل کردم تا سهمیه بگیرم.

وی همچنین گفت: اینگونه شرایط و عدم برنامه ریزی های لازم باعث عقب ماندن دوومیدانی شده است، عدم سرمایه گذاری و نبود باشگاه هم یکی دیگر از دلایل است، خود من دو سال است برای تیم نفت می دوم اما پولی نگرفتم.

وی با تاکید در اینکه باید المپیک آتی را هم تجربه کند، تصریح کرد: ٢٠ روز دیگر در مسابقات جهانی نجات غریق شرکت می کنم، بعد از آن هم باید برای مسابقات ساحلی ویتنام آماده شوم، البته اگر جزو تیم اعزامی باشم.

قاسمی گفت: من دو سال پیش در مسابقات ساحلی مدال گرفتم اما این بار فدراسیون گفته که من را اعزام نمی کند! اگر واقعا اعزام نشوم برخورد می کنم، اینگونه مسابقات تنها رویدادی است که به واسطه حضور در آن و کسب مدال می توانم صاحب پاداش شوم، فدراسیون با تصمیمی که گرفته می خواهد به من ضرر بزند. مگر می شود ورزشکار مدال آور را از تیم کنار گذاشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار