شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۶۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
نماینده ولی فقیه در خوزستان:
نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه امروزه فضای مجازی و اینترنتی بخش زیادی از جامعه را درگیر کرده و بسیاری از افراد از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، گفت: مساجد نیز از این فضا بهره‌مند شوند و در این رابطه اقدام به تأسیس پایگاه‌های اینترنتی و برنامه‎های تلفن همراه در مسجد کنند.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در جشنواره روز جهانی مسجد و بسیج مساجد و محلات که روز گذشته (۳۰ مردادماه) در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه مساجد باید تجارب موفق خود را در اختیار هم قرار دهند، گفت: ائمه جماعات برای این منظور هر کدام از یک راهی شروع می کند ولی همگی هدف واحد و یکسانی دارند و آن حرکت به سمت جذب مخاطبان و ارائه خدمات مفید و مؤثر است.

وی حلقه های صالحین را از جمله طرح های اثرگذار در جذب مخاطبان دانست و اضافه کرد: در این طرح باید مخاطبان که غالبا نوجوانان هستند به مساجد جذب شوند؛ در این زمینه حلقه های صالحین یکی از طرح هایی است که علاوه بر اینکه موجب یادگیری عقاید نوجوانان و جوانان می شود، با برخورد و احترامی که امام جماعت و دیگر بخش های مسجد به آنها می گذارند در جذب این قشر به مساجد و پابرجا ماندن بر سر ایمان و اعتقادشان اثرگذار است.

آیت الله موسوی جزایری بر برنامه ریزی به منظور تقویت برنامه های مساجد تاکید کرد و ادامه داد: حلقه های صالحین یکی از طرح های موفق مساجد بود که اولین بار با ابتکار مساجد اهواز آغاز شد و در استان و سپس در کل کشور گسترش یافت و به عنوان یک طرح ملی و مهم از طریق پایگاه های مقاومت بسیج دنبال می شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه امروزه فضای مجازی و اینترنتی بخش زیادی از جامعه را درگیر کرده و بسیاری از افراد از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، پیشنهاد می شود مساجد هم از این فضا بهره مند شوند و در راین رابطه اقدام به تاسیس سایت و برنامه های تلفن همراه در مسجد کنند.

وی ادامه داد: این اقدام زمینه جذب بیشتر نوجوانان و جوانان به مساجد را فراهم می کند و اگر مساجد برنامه صحیحی در این رابطه نداشته باشند ممکن است جوانان و نوجوانان به امور غیردینی بپردازند و اخبار کذب را دنبال کنند. در عصری که همه مردم تمایل به استفاده از تکنولوژی دارند، ورود مساجد به این مسیر امری ضروری است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تاکید بر اینکه فعالان مساجد برای حضور و جذب بیشتر جوانان و نوجوانان در مساجد جاذبه ایجاد کنند، عنوان کرد: همچنین مساجد از متخصصان این حوزه بهره مند شوند و با استقبال از آنها فضا را برای اقدامات مفید گسترش دهند.

برچسب ها: مساجد ، تکنولوژی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار