شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۷۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
سراسر کشور مشکل تامین آب را داریم اما در خوزستان با توجه به دستور مقام معظم رهبری در احیای ۵۵۰هزار هکتار از اراضی خوزستان به این آب نیاز بیشتری وجود دارد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سراسر کشور مشکل تامین آب را داریم اما در خوزستان با توجه به دستور مقام معظم رهبری در احیای ۵۵۰هزار هکتار از اراضی خوزستان به این آب نیاز بیشتری وجود دارد.

علی گلمرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرهندیجان، اظهار داشت: معضل کم آبی آب و انتقال آن از خوزستان به سایر استان‌ها در کشور مطرح است اما خوزستان به آب کارون نیاز بیشتری دارد.

وی افزود: استان خوزستان ظرفیت‌های زیاد و بسترهای گسترده‌ای دارد تا با بهره‌گیری از منابع آب خدادادی به رونق اقتصادی کمک کند؛ کشاورزی ما تعطیل است چون آب نداریم که حتی چند هکتار اراضی کشاورزی شهرستان را احیا کنیم و کشاورزان ما درمانده اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: توجه به منویات مقام معظم رهبری واجب و در اولویت است چندین سال گذشته مقام معظم رهبری در طرح 550 هزار هکتاری تأکید داشتند که این طرح در خوزستان اجرایی شود، در طی این چند سال چه اندازه از این فرمایشات رهبری اجرایی شده است؟ بر اساس این بیانات باید از آب کارون برای احیای کشاورزی خوزستان استفاده کنیم.

وی خطاب به مسئولان وزارت نیرو گفت: آب کارون را به سمت رودخانه زهره هدایت کنید تا مردم هندیجان هم بتوانند در کشاورزی مشغول شوند و به نوعی کشاورزی این منطقه احیا شود و از بیکاری کشاورزان جلوگیری شود.

گلمرادی گفت: اگر طرح مقام معظم رهبری اجرایی شود کمک بزرگی برای اشتغال و تولیدات داخلی ما است؛ باید نگاه و توجهمان درون‌زا باشد یعنی توجه به تولیدات داخلی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی محقق می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار