شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
برزیل بامداد یکشنبه در تورنمنت فوتبال المپیک که محبوب ترین رشته ورزشی در این کشور است، در ورزشگاه معروف ماراکانا با شکست آلمان قهرمان المپیک ریو 2016 شد.
به گزارش پایگاه خبری شوشان به نقل از خبرگزاری فرانسه، تیم امید برزیل در فینال تورنمنت فوتبال المپیک با شکست آلمان در ضربات پنالتی برای اولین بار قهرمان المپیک شد. این دیدار در ورزشگاه ماراکانا در ریودوژانیرو برگزار شد. 
از نظر هواداران برزیلی، این کشور با این موفقیت، تمام المپیک را برده است. هواداران برزیلی بعد از آنکه پنالتی نیمار به ثمر رسید، به جشن و شادی در خیابان ها پرداختند. شهر ریودوژانیرو از این پیروزی غرق شادی شد و رانندگان با بوق زدن در این جشن شرکت کردند. هواداران برزیلی شعار می دادند؛ قهرمانان بازگشته اند.
بعد از دو هفته از آغاز اولین بازیهای المپیک در منطقه آمریکای جنوبی، هیچ چیزی نمی توانست با قهرمانی در تورنمنت فوتبال المپیک و شکست آلمان برابری کند. تیم ملی برزیل در جام جهانی 2014 با نتیجه هفت بر یک شکست تحقیرآمیزی را مقابل آلمان متحمل شد.
به گفته یک هوادار 70 ساله ، برزیل می توانست در هر رشته ورزشی مدال طلا بگیرد، اما اگر این مدال ها در فوتبال نبود، به حساب نمی آمد.
یک هوادار دیگر گفت: جودو و والیبال همگی خوب هستند. اما فوتبال چیزی است که به قهرمانی آن نیاز داشتیم.
میشل تمر کفیل ریاست جمهوری برزیل امیدوار است که این موفقیت در ورزشگاه ماراکانا روحیه ملی را ارتقا دهد.
شکست هفت بر یک مقابل آلمان در جام جهانی 2014 پیش درآمد نگرانی های عمیق سیاسی و اقتصادی برزیل محسوب می شد. اما پیروزی تیم فوتبال برزیل پس از ناکامی های گذشته فوتبال این کشور، به بهبود روحیه مردم در بحبوحه بحران اقتصادی و سیاسی برزیل کمک می کند. 
یک هوادار دیگر فوتبال برزیل گفت: برزیل قدرت خود را نشان داد. المپیک یک موفقیت بود، وقتی هیچ کس انتظار آن را نداشت.
لوسیا شاد 60 ساله نیز گفت: ما بعد از شکست هفت بر یک از آلمان به انتقام فکر نمی کنیم. فقط احساس می کنیم تیم برتر میدان بودیم و شایستگی این برد را داشتیم. 
تافارل 27 ساله با انتقاد از دولتمردان برزیل گفت: این پیروزی هیچ چیزی را تغییر نخواهد داد. ما به چیزی بیشتر از این نیاز داریم. فردا همه چیز تمام می شود. اما دستکم برای یک شب برزیلی ها می توانند رویاپردازی کنند.
برزیلی ها در محبوب ترین رشته ورزشی دراین کشور و در ورزشگاهی که بیشترین اهمیت را برای آنها دارد، به قهرمانی دست یافتند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار