شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷

قریب به 190 معلم مسجدسلیمانی ساکن منازل شرکت نفتی قدیمی هستند که بین 40 تا 80 سال این منازل فرسوده و غیر ایمن قدمت دارند.

این منازل که در طول سالیان دراز از سوی شرکت نفت مسجدسلیمان با تنظیم صورتجلساتی جهت سکونت معلمان به اداره آموزش و پرورش واگذار شد برغم ابلاغ قانون واگذاری منازل سازمانی به افراد ساکن این منازل همچنان بلاتکلیف مانده و نه آموزش و پرورش و نه شرکت نفت که صاحب اصلی این منازل است برای واگذاری به معلمان اقدامی انجام نمی دهند. این در حالی است که در نقاط مختلف کشور منازل سازمانی واگذار اما گویا این منازل مخروبه و غیر استاندارد که معلمان زحمتکش به اجبار ساکن آنها شده اند و از سوی دیگر منازل مذکور با توجه به قدمت زیاد و فرسودگی سقف و دیوار و غیر ایمن بودن از با صرف هزینه های گزاف از سوی معلمانی که ناچار به سکونت در این منازل هستند تعمیر گردیده اند این در حالی است که آموزش و پرورش هیچگاه توان مالی تعمیرات این منازل را ندارد و از سوی دیگر این منازل از شمول تعریف منزل سازمانی هم خارج هستند چرا که دارای عمر بسیار طولانی تا 90 سال هستند.

در سال گذشته با پیگیری های زیاد فرهنگیان مقرر شد منازل مذکور واگذار گردد اما متاسفانه استانداری خوزستان بدون توجه به مشکلات عدیده معلمان ساکن این منازل و عدم شمول قانون منازل سازمانی از حیث قدمت براین منازل با ده ها سال قدمت و تلاش برای خانه دار شدن معلمان در نا مه ای به اداره کل مسکن و شهرسازی استان به بهانه اینکه مسجدسلیمان جزء مناطق توسعه نیافته محسوب می گردد اجازه واگذاری این منازل را نداده است جالب اینکه این اقدام استانداری نه تنها گره ای از مشکل 190 فرهنگی ساکن این منازل فرسوده و مخروبه را حل نکرده است بلکه موضعی متناقض است چرا که در احکام حقوقی معلمان مسجدسلیمانی در ردیف حق جذب مناطق توسعه نیافته عدد صفر قرار دارد؟؟ که بیانگر موضعی متناقض از سوی دستگاه های متولی دراستان است. اگر مسجدسلیمان در زمره مناطق توسعه نیافته است چرا حق جذب مناطق توسعه نیافته به معلمان ساکن این شهرستان پرداخت نمی گردد؟

آموزش و پرورش هم مدعی است چون منازل مذکور فاقد سند رسمی بنام آموزش و پرورش است لذا امکان فروش و واگذاری این منازل از حیث حقوقی برای آموزش و پرورش وجود ندارد و شرکت بهره رداری نفت و گاز برای واگذاری این منازل که صاحب اصلی آن است باید اقدام نمایند.

فرهنگیان مسجدسلیمانی از مدیر جدید مناطق نفتخیز جنوب آقای بورد انتظار دارند که با تشکیل کمیته ویژه ای نسبت به حل این مشکل قدیمی معلمان مسجدسلیمانی جهت واگذاری این منازل طبق قانون واگذاری منازل سازمانی به ساکنان آنها اقدام که نه تنها مشکل مسکن قریب به 190 معلم حل خواهد شد بلکه یکی از معضلات اساسی آموزش و پرورش مسجدسلیمان هم در زمینه منازل سازمانی خارج از رده حل خواهد شد.

گفتنی است در همین شهرستان پادگان ارتش نیز که دارای ده ها باب منازل واگذار شده با شرایط مشابه از شرکت نفت بوده است اقدام به واگذاری منازل مذکور به کارکنان خود در سال های گذشته نموده است اما متاسفانه اراده ای تا کنون برای حل مشکل معلمان ساکن این منازل وجود نداشته است. این مشکل همه ساله نیز حادتر می گردد چرا که معلمانی که با اندوخته خود اقدام به تعمیرات و بازسازی این خانه های قدیمی و فرسوده که صرفا دارای دو تا چهار اطاق هستند نموده اند نیز خواستار جبران هزینه کرد خود هستند .


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار