طرح های توسعه کشاورزی در استان خوزستان به مرحله قابل قبولی رسیده و استان خوزستان درحال حاضر استان اول کشور است

"> خوزستان پیشگام در طرح های توسعه کشاورزی
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۰

طرح های توسعه کشاورزی در استان خوزستان به مرحله قابل قبولی رسیده و استان خوزستان درحال حاضر استان اول کشور است

شوشان : استاندار خوزستان گفت: طرح های توسعه کشاورزی در استان خوزستان به مرحله قابل قبولی رسیده و استان خوزستان درحال حاضر استان اول کشور است

به گزارش شوشان سیدجعفر حجازی در جلسه توسعه کشاورزی استان خوزستان، اظهارداشت: با توجه به متفاوت بودن استعداد شهرستانهای استان در بخش های مختلف کشاورزی، سرمایه گذاری ها باید بر اساس استعدادهای شهرستان انجام شود

وی با تاکید بر اجرای طرح های بزرگ، گفت: طرح های بزرگ کشاورزی با توجه به اینکه اشتغالزایی بالایی دارند، در اولویت هستند و باید برای اجرایی کردن آنها تلاش بیشتری صورت گیرد.

حجازی برضرورت حل مشکل سند زمین ها و افراض سندها، تاکید کرد و افزود: ظرف مدت 20 روز باید سندها افراض پیدا کند و مشکل مجتمع ها در این زمینه رفع شود.

وی همچنین با اشاره به مشکلات بخش شیلات اشاره و بیان کرد: ظرفیت بالایی در بخش شیلات در خوزستان وجود دارد که هنوز به مرحله اجرا نرسیده ، لازم است با راه اندازی مجتمع های بزرگ این ظرفیت پر شود.

رئیس شورای کشاورزی استان خوزستان برهمچنین با اشاره به شناسایی استعدادهای بخش کشاورزی شهرستان ها تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان های استان دارای استعداد متفاوتی در بخش های مختلف کشاورزی هستند، در راستای این بخش ها باید سرمایه گذاری صورت گیرد.

وی با اشاره به ضرورت رفع مشکلات طرح های توسعه کشاورزی مصوب شده، افزود: فرمانداران شهرستان ها باید وقت ویژه ای برای رسیدگی به مشکلات طرح ها بگذارند و مشکل برخی طرح ها را رفع کنند.

حجازی همچنین با تاکید بر تشکیل تعاونی های توسعه کشاورزی گفت: ثبت نام متقاضیان باید در قالب شرکت های تعاونی و سهامی خاص صورت گیرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ظرفیت های بالای استان در زمینه صنایع تبدیلی گفت: راه اندازی واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی نیز به عنوان بخشی از زنجیره کشاورزی ضروری است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در صورتی که طرح های صنایع تبدیلی در کنار طرح های زراعت و باغبانی اجرایی شوند، ارزش کشاورزی استان افزایش یافته و محصولات با کیفیت بیشتری صادر می شوند

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار