شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۶

رییس گروه دوستی پارلمان ایران و بور کینافاسو تشکیل نشدن گروه دوستی پارلمان بورکینافاسو را علت اصلی فعال نبودن گروه دوستی پارلمانی ایران و بورکینافاسو عنوان کرد .

ناصر سودانی با بیان اینکه گروه دوستی پارلمان ایران تا کنون هیچ رابطه ای با گروههای دوستی پارلمان بورکینافاسو نداشته است گفت: توجه گروه دوستی ما بیشتر به لبنان بود، تا به بورکینافاسو.

نماینده مردم اهواز در مجلس دلیل این امر را تشکیل نشدن گروه دوستی پارلمانی بورکینافاسو با ایران عنوان کرد وافزود: قرار بود با رایزنی سفیر آن کشور این گروه دوستی در پارلمانی بورکینافاسوتشکیل گردد اما این اتفاق نیافتاد و به این جهت تا کنون هیچ ارتباطی بین ما و نمایندگان آن کشور ایجاد نشده است.

جمهوری بورکینافاسو یکی از کشورهای غرب آفریقا است که منابع کم‌نظیری از طلا دارد اما زندگی بسیاری از مردم آن بر پایه‌ کاشت، برداشت و تجارت پنبه می‌گذرد.

بورکینافاسو از شمال با مالی، از شرق با نیجر، از جنوب شرق با بنین، از جنوب با توگو و غنا و از جنوب غرب با ساحل عاج همسایه است.

این کشور در سال ۱۹۶۰ از فرانسه مستقل شد. در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی بی‌ثباتی سیاسی این کشور را فراگرفت.

رئیس جمهور در بورکینافاسو برای دوره‌ای ۵ ساله با رای مردم انتخاب می‌شود. آخرین بار انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۰۵ در این کشور برگزار شد.

قوه قانون‌گذاری این کشور از دو مجلس تشکیل می‌شود: یکی مجلس ملی و دیگری مجلس سنا.

جمعیت این کشور ۱۴ میلیون نفر است که ۵۰ درصد از مردم این کشور مسلمان و ۱۰ درصد مسیحی هستند و بقیه پیرو ادیان محلی می باشند./


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار