اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
شرایط غیربهداشتی ملاشیه/ رییس مرکز بهداشت غرب اهواز هشدار داد:
از نظر ما آبی که توسط موتورسیکلت‌های سه‌چرخ به فروش می‌رسد فاقد معیارهای بهداشتی است و یکی از مشکلات مهم حوزه بهداشتی است...

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به مشکلات بهداشتی در ملاشیه گفت:‌ اقدامات نهادها در جهت برطرف کردن این مشکلات خوب بوده ولی کافی نبوده است.
 
مهرداد شریفی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص مشکلات بهداشتی موجود در منطقه ملاشیه از مناطق حاشیه شهر اهواز اظهار کرد: وضعیت نامناسب فاضلاب، تخلیه نخاله‌های ساختمانی در اطراف این منطقه، عرضه مواد غذایی غیربهداشتی توسط خوردروهای دوره‌گرد، عدم جمع‌آوری به موقع زباله‌ها و وفور سگ‌های ولگرد از مهم‌ترین مشکلات بهداشتی در منطقه حاشیه‌ای ملاشیه است.
 
وی افزود: با توجه به قرار داشتن در فصل گرما، وضعیت فاضلاب و جمع‌آوری نشدن آب‌های سطحی و عدم آهک‌پاشی می‌تواند موجب بروز بیماری‌های روده‌ای و ‌اسهال و انواع بیماری‌های پوستی و حتی شیوع بیماری مالاریا شود.
 
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز به نحوه عرضه آب آشامیدنی در این منطقه اشاره کرد و گفت:‌ از نظر ما آبی که توسط موتورسیکلت‌های سه‌چرخ به فروش می‌رسد فاقد معیارهای بهداشتی است و یکی از مشکلات مهم حوزه بهداشتی است.
 
شریفی ادامه داد:‌ عرضه آب تنها با مجوز مرکز بهداشت امکان‌پذیر است و تلاش می‌شود از توزیع آب‌های فاقد مجوز جلوگیری شود.
 
وی با بیان این‌که نیروهای مرکز بهداشت به صورت میدانی از مراکز عرضه آب تصفیه‌شده بازدید و شرایط را بررسی می‌کنند، ‌گفت:‌ روزانه آب‌های عرضه شده کنترل می‌شود و از آنها نمونه‌گیری می‌شود و در دورترین نقطه نیز این رصد انجام می‌شود. البته به دنبال سامان‌دهی عرضه آب تصفیه شده هستیم و به دنبال تعطیلی مراکز عرضه آب آشامیدنی نیستیم.
 
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز تصریح کرد:‌ در غرب اهواز 53 تصفیه‌خانه آب شیرین شهری و 20 آب شیرین‌کن روستایی وجود دارد؛ از این تعداد حدود 34 واحد دارای اشکالاتی بودند که تذکراتی داده شد و 2 مرکز نیز به دلایل تخلفات بهداشتی تعطیل شدند.
 
شریفی با بیان این‌که مردم منطقه ملاشیه تعامل خوبی با مرکز بهداشت دارند، گفت:‌ همکاری مردم این منطقه با نیروهای مرکز بهداشت قابل تقدیر است. برای سلامت مردم تلاش می‌شود و در خصوص مسایل بهداشتی با هیچ کس یا هیچ سازمانی تعارف نداریم.
 
وی اظهار کرد: ‌تمام این مشکلات بهداشتی را در شورای سلامت شهرستان اهواز و شورای سلامت خوزستان مطرح کرده‌ایم و خوشبختانه شاهد اقدامات خوبی از سوی فرمانداری و استانداری برای برطرف کردن این مشکلات هستیم.
 
رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با تاکید بر لزوم پیگیری جدی وضعیت بهداشتی منطقه ملاشیه گفت: انجام ‌برخی اقدامات در جهت کم کردن مشکلات بهداشتی ملاشیه از سوی برخی نهادها خوب بوده ولی کافی نبوده است و از تمام اقدامات نظارتی و کانونی در پیگیری این مشکلات استفاده خواهیم کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار