سه مرد كه با انگيزه اخاذي ميليوني، پسر هشت ساله خانواده‌اي را در آبادان ربوده و كشته بودند، پس از 9 سال فرار و زندگي پنهاني، از سوي پليس آگاهي آبادان دستگير شدند.

"> پايان 9 سال فرار آدم‌ رباهای قاتل در خوزستان

شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۳

سه مرد كه با انگيزه اخاذي ميليوني، پسر هشت ساله خانواده‌اي را در آبادان ربوده و كشته بودند، پس از 9 سال فرار و زندگي پنهاني، از سوي پليس آگاهي آبادان دستگير شدند.

رسيدگي به اين پرونده سال 1382 در پي شكايت خانواده‌اي مبني بر گم شدن پسر هشت ساله‌شان در دستور كار كارآگاهان جنايي اداره آگاهي آبادان در استان خوزستان قرار گرفت.

شاكي در اين باره گفت: پسرم براي بازي كردن با دوستانش از خانه بيرون رفت و ديگر بازنگشت. در پي غيبت طولاني پسرم به جستجوي او پرداختيم، اما تلاش‌هايمان بي‌نتيجه مانده است.

تماس مرد آدم‌ربا با خانواده شاكي

در پي اين شكايت، ماموران انتظامي با اطلاعات به دست آمده از اين خانواده، جستجو براي يافتن پسر گمشده را آغاز كردند تا اين‌كه چند روز بعد خانواده شاكي با حضور در مركز پليس گفتند، مردي در تماس با آنها گفته پسرشان را ربوده است و براي آزادي او و زنده ماندنش بايد پول بپردازند و در غير اين صورت كودك ربوده شده را خواهند كشت.

در اين مرحله ماموران ضمن آموزش به خانواده شاكي از آنها خواستند در تماس بعدي آدم‌ربا‌ها در محل ملاقات با آنها حضور يابند تا ماموران با محاصره محل آدم‌ربا‌ها را دستگير كنند.

كشف جسد پسر ربوده شده

جستجوي پليس در اين ارتباط ادامه داشت تا اين كه چند روز بعد ماموران جسد پسر هشت ساله‌اي كه در يكي از محله‌هاي شهر رها شده بود،پيدا كردند.

در پي كشف جسد و گزارش موضوع به بازپرس ويژه قتل دادسراي عمومي و انقلاب آبادان، هماهنگي قضايي انجام و جسد كودك به پزشكي قانوني منتقل شد.

در پي مرگ دلخراش اين گروگان خردسال، جستجوي گسترده پليس براي دستگيري آدم‌رباهاي جنايتكار همچنان ادامه يافت تا اين‌كه با گذشت 9 سال از وقوع حادثه، چند روز پيش ماموران اطلاعاتي به دست آوردند كه نشان مي‌داد آدم‌ربا‌ها به شهر بازگشته و زندگي پنهاني‌شان را آغاز كرده‌اند.

بنابراين، مخفيگاه متهمان فراري شناسايي شد و ماموران با هماهنگي قضايي وارد آنجا شدند و در اين ارتباط سه متهم را دستگير كردند.

اعتراف متهمان پس از 9 سال فرار

احمد چنداز، فرمانده انتظامي آبادان روز گذشته در ارتباط با دستگيري عاملان قتل پسر هشت ساله آباداني به خبرنگار ما گفت: در پي ربوده شدن و قتل كودك هشت‌ساله، كارآگاهان جنايي تحقيقات گسترده‌اي را براي دستگيري عاملان حادثه آغاز كردند تا پس از 9 سال موفق به دستگيري سه متهم در اين پرونده شدند.

وي افزود: با تحقيق از متهمان معلوم شد، آنها به انگيزه اخاذي ميليوني پسر هشت ساله را ربوده و سپس كشته‌اند. در پي اعتراف متهمان و بازسازي صحنه جنايت، آنها با قرار قانوني روانه زندان شدند.

بنا بر اين گزارش، تحقيقات تكميلي از متهمان ادامه دارد تا پرونده آنها پس از پايان يافتن تحقيقات با صدور كيفرخواست به دادگاه كيفري ارسال شود و متهمان محاكمه شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار