شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۲

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت : با تلاش و فداکاری محیط بانان سخت کوش این اداره ، ۱۰ فقره آتش سوزی در شش ماهه اول سال 1391 در پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز مهار و کنترل گردید ….

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت : با تلاش و فداکاری محیط بانان سخت کوش این اداره ، ۱۰ فقره آتش سوزی در شش ماهه اول سال ۱۳۹۱ در پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز مهار و کنترل گردید .

فرهاد قلی نژاد افزود : این آتش سوزی ها با مساحت مجموع ۹۶۲۰ متر مربع در فصول بهار و تابستان رخ داده که علت آتش سوزی های مذکور : خشکسالی ، سرایت آتش از مزارع به جنگل و بی احتیاطی گردشگران بوده ؛ که با تلاش فراوان محیط بانان و پرسنل اداره حفاظت محیط زیست دزفول و همکاری مردم آن محله ها به موقع مهار و کنترل ، و از خسارت به زیستگاه جنگلی پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز جلوگیری به عمل آمد .

وی ادامه داد : خشکسالی و کاهش رطوبت در سطح جنگل ، در افزایش تعداد و شدت آتش سوزی ها موثر بوده و شایان ذکر است که : جنگل پارک ملی دز و منطقه حفاظت شده دز در حاشیه رودخانه دز از آخرین بازمانده جنگل های نیمه گرمسیری ایران و زیستگاه اصلی گوزن زرد ایرانی می باشد و از سال ۱۳۴۶ تحت حفاظت قرار دارند .

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار