اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
در حاشیه سفر معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت به خوزستان اتفاق افتاد:
وی همچنین از تخصیص اعتبار 1 تا 3 میلیارد تومانی به هر یک از این هفت هزار و 500 واحد صنعتی برای رفع مشکلات صنایع کوچک خبر داد و...
به گزارش شوشان: رمضانعلی صادق زاده در این سفر به همراه شریعتی استاندار خوزستان، حسن زاده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، محمدیان مدیر عامل شهرک های صنعتی خوزستان از عملیات اجرایی گام دوم کارخانه گروه صنعتی نوین چوب، مراسم افتتاحیه شرکت تولیدی آرد غنچه در شهرک صنعتی شماره 2 و 1 اهواز بازدید کردند.



معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از کارخانه گروه صنعتی نوین چوب طی مراسمی فاز دوم این کارخانه را در فضایی بالغ بر 26 هزار متر، آغشته سازی کاغذ دکوراتیو با ظرفیت بیش از 10 هزار تن در سال و تولید ورق ام دی اف سینکرو نایز برای اولین بار در کشور با ظرفیت بالغ بر 200 هزار متر مکعب در سال و اشتغالزایی بیش از 160 هزار نفر بطور مستقیم با سرمایه گذاری 10 میلیون یورو کلنگ زنی کردند.

همچنین معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه شرکت تولیدی آرد غنچه اهواز حضور پیدا کردند.
شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه مراسم افتتاحیه شرکت تولیدی آرد غنچه اهوار ضمن تبریک هفته دولت افتتاح این کارخانه را بسیار خوب برشمرد و بیان داشت: شرکت آرد غنچه اهواز خوشبختانه دارای تکنولوژی روز جهان بوده است و مسؤولین وظیفه دارند از راه اندازی چنین کارخانجاتی حمایت کامل را انجام دهند زیرا کارخانجات تولیدی در استان زمینه اشتغال مولد، پیشرفت، افزایش در آمد و تولید ناخالصی کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: صنایع کوچک و متوسط که دارای اشتغالزایی بالایی هستند، در استان ایجاد نشده است و آن‌هایی که ایجاد شدند نیز با سنگ ‌اندازی‌های فراوان در نیمه کار متوقف و سرمایه‌گذاران آن‌ها نسبت به ادامه کار ناامید می‌شوند.


استاندار خوزستان همچنین توجه به صنایع پایین دستی را بسیار مهم خواند و افزود: سرمایه گذاری در واحدهای کوچک و پایین دستی ثمره بسیار بیشتری نسبت به باقی صنایع دارد و موجب افزایش تولید و اشتغال در استان می شود.

همچنین خوزستان یک استان صنعتی مثل اصفهان و یک استان ساحلی است مثل هرمزگان؛ ولی با وجود این ظرفیت ها خوزستان رتبه دوم آمار بیکار را در کشور دارد.

شریعتی در ادامه به رفع موانع تولید و کسب مجوز برای احداث واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: بسیاری از سرمایه گذاران برای احداث واحدهای صنعتی و تولیدی و گرفتن مجوز فعالیت در خوزستان با موانع بسیاری روبرو هستند زیرا به علت ازدحام صنایع فراوان در خوزستان صدور مجوز با روند طولانی روبرو است که در همین راستا باید با همکاری بین مسؤولین همه موانع رفع شود تا موجب فرار سرمایه گذار از استان نشود.

استاندار خوزستان تاکید کرد: امنیت پایدار با اسلحه و نیروی انتظامی برقرار نمی شود بلکه با سرمایه گذاری، اشتغال، رفاه بیشتر برای کارآفرینان و تولیدکنندگان این امر میسر می شود.

در پایان هر چند با بانک ها میانه خوبی ندارم اما اخیرا بانک ها از 100 درجه یک درجه در عملکرد خود بهتر شده اند، بانک ملی و تجارت نسبت به بانک های دیگر عملکرد بهتری در زمینه ساخت و ساز مسکن مهر و پروژه های سرمایه ای داشته اند.


شرکت تولیدی آرد غنچه اهواز با مشارکت بنیاد برکت، بانک های ملی و تجارت به میزان سرمایه گذاری 300 میلیارد ریال و مساحت 10 هزار متر مربع با اشتغال زایی 50 نفر مستقیم و 100 نفر غیر مستقیم راه اندازی شده است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی شماره دو اهواز شرایط اقتصادی در سال های گذشته را توام با رکود و تورم دورقمی بیان کرد و بیان داشت: دولت در سال های اخیر تلاش داشته با کنترل تورم و خارج شدن از رکود فضای مناسبی را برای فعالیت و تولید صنایع فراهم آورد.

صادق زاده افزود: هم اکنون هفت هزار و 500 واحد صنعتی دارای مشکلات بسیاری از لحاظ تولید هستند که با 60 تا 70 درصد ظرفیت خود مشغول به کارند و برخی نیز برای خرید ماشین آلات مورد نیاز و راه اندازی خط تولید  با مشکلات مالی روبه رو هستند که امیدواریم با پرداخت تسهیلات شاهد خروج رکود آنها باشیم. 

 وی همچنین از تخصیص اعتبار 1 تا 3 میلیارد تومانی به هر یک از این هفت هزار و 500 واحد صنعتی برای رفع مشکلات صنایع کوچک خبر داد و گفت: در خوزستان حدود 87 طرح از سیستم بانکی تسهیلات 1 تا 3 میلیارد تومانی دریافت کرده اند که طی برنامه ریزی های انجام شده اگر در کارگروه های استانی مشخص شود برخی واحدهای صنعتی به اعتبار بیشتری نیاز دارند، از تسهیلات ارزی و ریالی استفاده خواهند کرد.
صادق زاده اضافه کرد: نسبت به عملکرد بانک ها منتقد هستم چون بر این باورم که منابع را جمع آوری می کنند اما تسهیلات نمی دهند.















نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار