شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
سيد حسن خميني:
ايام هفته دولت ايام مباركي است كه دولت بتواند زحمات بسيار زياد و خدمات بسيار گسترده‌اي را كه به دست...

سالگرد شهادت محمدعلي رجايي و محمدجواد باهنر، فرصتي است تا دولت‌ها بار ديگر با آرمان‌هاي رهبر كبير انقلاب اسلامي تجديد ميثاق كنند. اما دولت يازدهم، امسال در حالي هفته دولت را آغاز كرد كه مي‌توان مدعي شد در مقايسه با دولت‌هاي پيشين، در ميان هجمه‌هاي پايان‌ناپذير مخالفان دولت و دلواپسان به‌سر مي‌برد. روزي نيست كه تيري از قفا بر پشت دولت ننشيند! روزي نيست كه مخالفان، سرسوزني را به عَلَم شيطاني بدل نكنند و آن را اسباب حمله به دولت نسازند! دولت محبوب تدبير و اميد اما استوار و مومن به رأي مردم و آرمان‌هاي امام و انقلاب، صبح سه‌شنبه با حضور در مرقد مطهر پير جماران و دوشادوش با آيت‌ا... سيد حسن خميني، يادگار امام ، با آرمان‌هاي بنیانگذار انقلاب اسلامي تجديد ميثاق كردند.

راه امام براي ملت‌هاي آزاده

حجت‌الاسلام‌والمسلمين حسن روحاني در مراسم تجديد ميثاق اعضاي هيات دولت با آرمان‌هاي امام راحل در حرم مطهر امام خميني (ره) با درود و سلام به روح امام و شهدا گفت: امام بزرگوار، انقلاب عظيم و بزرگي را در روزهايي كه تنها بود، در كنار تعدادي از شاگردان ويارانش آغاز كرد، تا جايي كه در كشورهاي مختلف دوران تبعيد را گذراند، اما توانست با هيچ، تحولي بزرگ در افكار عمومي و مردم به وجود آورد و انقلاب عظيمي را در برابر استكبار جهاني با بهترين شيوه‌ها و كمترين تلفات به سرانجام برساند و با هماهنگي و انسجام در ميان مردم، انقلاب را به پيروزي رسانده و لرزه بر اندام صهيونيسم و استكبار جهاني و مزدوران آنها افكند. روحاني تاكيد كرد: ضربه‌اي كه امام خميني به استكبار جهاني زد، باگذشت ۳۸ سال هنوز برايشان فراموش نشده است و در لحن آنها انتقامجويي وجود دارد، چون مي‌دانند امام راحل راهي را براي ملت‌هاي آزاده جهان باز كردند و اهداف استكبار را از دسترس‌شان خارج و برخي اهداف را براي هميشه از آنها دور كردند. رئيس‌جمهور كشورمان خاطرنشان كرد: تفسيري حضرت امام از قرآن و اسلام داشتند و شيوه‌اي از عقل و خرد جمعي ارائه دادند كه در آن تاكيد شده بود بايد به صندوق آراي مردم تكيه داشت و امام به‌صراحت فرمودند:«ميزان رأي ملت است.» او تاكيد كرد: امام خميني همواره بزرگ‌ترين حامي دولت‌ها بودند و همه الزاماتي كه يك دولت موفق و كارآمد را در دنيا پيش مي‌برد ازلحاظ فكري و عملي رعايت مي‌كردند.

اراده ملت، ادامه راه امام

رئيس دولت تدبير و اميد، ادامه داد: امام خميني در كنار انقلاب و نظام اسلامي، از كشور، تماميت ارضي، عزت و حاكميت ملي مردم به‌خوبي دفاع و توانست در شرايطي سخت در دفاع ۸ ساله كاري كند كه ميليمتري از خاك كشورمان در اشغال دشمنان باقي نماند و ملتي شجاع در كنار رهبري حركت كرد. امروز نيز اراده ملت ادامه راه امام و تبعيت از خلف صالح او مقام معظم رهبري است. روحاني همچنين تصريح كرد: دولت مي‌خواهد اثبات كند راه امام راهي است كه مي‌تواند، ملت و مسائل جهان اسلام را در مسير اهداف بلند به پيروزي برساند و ما امروز بعد از سه سال خوشحاليم كه در محضر امام اعلام كنيم مسير اقتصادمان باوجود همه مشكلات در مسير صحيح و درستي قرار گرفته و بعد از سال‌ها تورم تك‌رقمي شده و به زير ۹درصد رسيده است.

گزاره‌هايي از وضعيت اقتصادي

حسن روحاني با ارائه آمار و ارقامي از وضعيت اقتصادي كشور آن را مطلوب ارزيابي كرد و افزود: امروز بعد از ساليان دراز در سه - چهار ماه اول سال صادرات غيرنفتي بر واردات كشور پيشي گرفت. بنابراين به آرمان خود در اقتصاد مقاومتي دست‌يافتيم. در گندم به خودكفايي رسيديم و تراز تجاري در بخش مواد غذايي به رقم كم‌سابقه‌اي رسيده است، به طوري‌كه فقط ده درصد از مواد غذايي واردشده و در ۹۰ درصد آن به خودكفايي رسيده‌ايم. روحاني يادآور شد: در بحث احقاق حقوق مردم و سياست خارجي در نقطه‌اي ايستاده‌ايم كه براي نخستين بار در تاريخ هسته‌اي آب‌سنگين صادر مي‌كنيم و اين اتفاق براي نخستين بار است كه مي‌افتد. از همه قطعنامه‌هاي عليه ملت عبور كرده و همه ديوارهاي تحريم را فروريخته‌ايم و مسير براي فعاليت اقتصادي از هر زمان ديگري آماده‌تر است. روحاني گفت: هدف ما در سال جاري اجراي اقتصاد مقاومتي و سياست‌هاي آن و تحول براي رونق اقتصادي و ادامه رشد اقتصادي باهدف ۵درصد در سال جاري است.

تقدير از بيت امام

رئيس‌جمهور كشورمان در ادامه گفت: اميدوارم در همه حوزه‌ها بتوانيم به قول‌هايي كه به ملت داده‌ايم برسيم و باتدبير دولت و كارگزاران ملت، اميد ايجاد كرده و اين اميد را تا دستيابي به اهدافمان ادامه دهيم. او خاطرنشان كرد: آنها كه به اميد مردم لطمه مي‌زنند به دشمنان اين نظام اميد مي‌بخشند و من اميدوارم در سال پيش رو با همراهي مردم و با وحدت و انسجام و آرامش به آرمان‌هاي انقلابمان دست‌يافته و روح امام و شهدا را خوشحال كنيم. روحاني در پايان سخنان خود اظهار كرد: از خاندان امام خميني كه همواره پشتوانه انقلاب، نظام و دولت بودند به ويژه يادگار امام سپاسگزاري و تقدير مي‌كنم. ما ان‌شاءا... با حمايت و حضور مردم و هدايت‌هاي مقام معظم رهبري سال پيش رو را اميدوارتر به سمت اهداف بلندمان براي تحقق مطالبات مردم حركت خواهيم كرد.

مخالفان دشنام‌گو!

آيت ا... سيد حسن خميني در تجديد ميثاق هيات دولت با آرمان‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي گفت: ايام هفته دولت ايام مباركي است كه دولت بتواند زحمات بسيار زياد و خدمات بسيار گسترده‌اي را كه به دست و بازوي آنها تحقق‌يافته به مردم گزارش دهد. او با تاكيد بر اينكه كار بزرگ حتما مخالفان دشنام‌گو دارد، ادامه داد: اگر انسان در برابر دشنام سر خم كند خودش را به ارزان‌ترين قيمت فروخته است؛ اگر قرار باشد انسان در مقابل دشنام كوتاه بيايد در حقيقت قيمت بسيار كمي روي خودش گذاشته است.

مرد ميدان و هزينه!

سيد حسن خميني افزود: حركت روبه‌جلو حتما مخالفاني دارد. اين مخالفان بعضا از منطق و فضاي انصاف خارج مي‌شوند، اما كسي كه در مقابل دشنام‌ها و بي‌انصافي‌هاي آنها سر فرود بياورد قيمت بسيار نازلي روي خودش گذاشته است. يادگارامام ضمن بيان اينكه مقابله با تحجر و ايستادن بر انديشه هزينه دارد، خطاب به هيات دولت گفت: مرد ميدان باشيد و هزينه بدهيد. او خطاب به اعضاي دولت توصيه كرد كه ايستادگي بر انديشه داشته باشند و افزود: البته الزاما كسي كه ثبات رأي دارد درست عمل نمي‌كند. بايد علاوه بر ثبات رأي به صحت رأي نيز توجه شود. اما اگر توكل كرديم و صحت رأي داشتيم و خداوند كمك كند تا ثبات قدم پيدا كنيم، آنگاه پيش مي‌رويم. او يادآور شد: هجمه‌ها بر دولت سنگين است و بي‌انصافي‌هايي وجود دارد كه عزم و تلاش دولت را طلب مي‌كند. در رأس دولت شخصيت محترم، وجيه و مقبولي وجود دارد كه نشان دادند اين هزينه‌ها را به‌خوبي پرداخت مي‌كنند و به عهدي كه با مردم بستند پايبند هستند. اميد داريم كه اعضاي كابينه هم اينگونه باشند و همت مضاعفي را بدرقه كار خودشان كنند و اين مسير را كه تا الان آمدند ادامه دهند. اسحاق جهانگيري معاون‌اول رئيس‌جمهور نیز در مرقد مطهر امام خميني(ره) گفت: كساني كه دوران امام خميني(ره) را درك كرده‌اند وظيفه دارند تصوير درست و واقع‌بينانه‌اي از ايشان و انقلاب اسلامي به نسل‌هاي آينده ارائه دهند و در همين راستا لازم است از آثار بنيانگذار كبير جمهوري‌اسلامي‌ايران نگهداري شود و در معرض ديد علاقه‌مندان داخلي و خارجي قرار گيرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار