اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در گفتگوی اختصاصی با شوشان به مناسبت هفته دولت : تایید 20 اولویت آموزش و پرورش خوزستان توسط وزیر / پنج شنبه ی هر هفته با استاندار خوزستان / فرزندان فرهنگیان جذب پیش دبستانی می شوند / آموزش دغدغه اصلی مردم و مسئولین باشد
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان سالی پر کار را تجربه کرد و توانست در دو شاخص ملی کنکور و امتحانات نهایی باعث پیشرفت آموزش و پرورش خوزستان ...

شوشان: مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان سالی پر کار را تجربه کرد و توانست در دو شاخص ملی کنکور و امتحانات نهایی باعث پیشرفت آموزش و پرورش خوزستان شود.محمد تقی زاده معتقد است آموزش و پرورش وقتی موفق خواهد شد که فرآیند آموزش دغدغه ی اصلی مردم و مسئولین باشد.مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در آستانه ی شروع به کار نمایشگاه هفته ی دولت ، دستاوردهای آموزش و پرورش را تشریح کرد.

تایید 20 اولویت آموزش و پرورش خوزستان توسط وزیر 

محمد تقی زاده گفت: برنامه هایی که سال گذشته در مجموعه ی آموزش و پرورش پیگیری شد بر اساس اولویت های توسعه ای تعیین شده توسط این اداره ی کل بود.

وی پیش دبستانی ، سواد آموزی ، توجه به مدارس دخترانه ،تربیت بدنی و بهداشت ،، کنکور، توسعه ی شاخه ی فنی و حرفه ای و کار و دانش و ارتقای سطح هویت دینی و ملی دانش آموزان را از مواردی دانست که در سند توسعه ای آموزش و پرورش خوزستان مورد توجه جدی قرار گرفتند.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در عین حال گفت:اساسی ترین اولویت های توسعه ی آموزش و پرورش خوزستان در سال تحصیلی آینده در 20 عنوان در حال برنامه ریزی و تدوین هستند که به تایید وزیر نیز رسیده اند و تا قبل از آغاز سال تحصیلی منتشر شده و در اختیار متولیان امر آموزش و پرورش در استان قرار می گیرند که از مهمترین آنها می توان به توسعه ی کمی و کیفی پیش دبستانی ، توسعه ی سواد آموزی و افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان لازم التعلیم و باز مانده از تحصیل اشاره کرد.

100 درصد رشد در پیش دبستانی 

تقی زاده گفت: یکی از شاخص های بنیادی و اساسی در برنامه ی توسعه ی آموزش و پرورش خوزستان ، پیش دبستانی است که رشد خیلی خوبی در آموزش و پرورش خوزستان داشته است . به عنوان نمونه در آموزش و پرورش عشایر برای اولین بار توانستیم هزار و 250نوآموز دوره ی پیش دبستانی را جذب کنیم که نشان دهنده ی توسعه ی خدمات آموزش و پرورش در زمینه ی پیش دبستانی است.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار و ارزیابی های صورت گرفته ، در سال تحصیلی 95-94 بیش از 100 درصد رشد در توسعه پیش دبستانی دیده شد و به نسبت رشد کلاس های پیش دبستانی ، تکرار پایه نیز کاهش یافته است.در سه سال اخیر، پوشش 30 هزار نفری نوآموز پیش دبستانی به 80 هزار نفر ارتقاء پیدا کرده است ، که نتیجه آن کاهش افت تحصیلی بوده است.

ارتقای رتبه ی کنکور از 27 به 21 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ، کنکور را از شاخص های دیگری دانست که در سال گذشته به موفقیت ملی دست پیدا کرد. وی گفت: در سطح ملی ، استانها بر اساس شاخص کنکور ارزیابی و با هم مقایسه می شوند و ما توانستیم رتبه ی کنکور را در خوزستان از 27 به 21 ارتقا بدهیم و این امر اتفاقی بزرگ در طول یکی دو دهه ی اخیر بوده است .

جابجایی رتبه ی امتحانات نهایی 

این مقام مسئول همچنین در تحلیل نتایج امتحانات سوم متوسطه در سال تحصیلی گذشته گفت: نتایج این امتحانات نیز به عنوان یک شاخص ملی دیگردر نظر گرفته می شود و استان خوزستان از بین 32 استان در سال گذشته در این شاخص ملی ارتقا پیدا کرد و موفق شد از رتبه ی 31 به رتبه ی 30 دست پیدا کند و این در حالی است که فقط رتبه ی 4 استان در امتحانات نهایی جابجا شد که خوزستان یکی از این استانها بود. 

رتبه ی اول جذب نیرو در آموزش و پرورش خوزستان 

محمد تقی زاده با اشاره به مجوز وزارت برای استخدام 20 هزار معلم در سراسر کشور اظهاركرد: از این تعداد، 697 نفر فارغ التحصیلان دانشگاه ها از طریق آزمون رسمی و به صورت پیمانی در استان جذب می شوند که آموزش و پرورش استان رتبه چهارم را در جذب نیروی انسانی دارد. همچنین، یک هزار و 156 نفر نیز از طریق آزمون سراسری کنکور و از میان فارغ التحصیلان پیش دانشگاهی وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند.از این لحاظ نیز ، خوزستان رتبه اول جذب نیرو را دارد.

نمایشگاه دائمی کتاب معلمان مولف خوزستانی 

مقام ارشد آموزش و پرورش خوزستان گفت: از اسفند پارسال شناسایی معلمان نویسنده در خوزستان آغاز شد و مشخص شده که 300 مولف با 400 اثر در بین قشر معلم این استان وجود داردو برای اولین بار در سطح استان خوزستان و در راستای ایجاد امید و انگیزه در معلمان مولف ، یک نمایشگاه دائمی از تالیفات معلمان برگزار می شود .چون اعتقاد بر این است که انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است ضمن اینکه تنها دینی که با خواندن شروع می شود دین اسلام است لذا برای قرار گرفتن در مسیر تکامل و توسعه باید برای قلم و نویسندگان ارزش قائل شد.

پنج شنبه ی هر هفته با استاندار خوزستان 

وی همچنین گفت: طبق تصمیم استاندار خوزستان روزهای پنجشنبه ی هر هفته ، از ساعت 9 تا 11 صبح به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است و در این نشست ها مسائل دو منطقه آموزشی با حضور رووسا و فرمانداران آن مناطق ، مورد بررسی قرار می گیرد. فضاهای آموزشی، تجهیز مدارس و جذب منابع مالی از مسائلی است که در این جلسات مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و استاندار هم در همان جلسه مشکلات مربوطه را پیگیری می کند . 

تفاهم نامه برای ساخت 28 مدرسه 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: با انعقاد اولین تفاهم نامه بین استانداری خوزستان و وزارت آموزش و پرورش، مبلغ 12 میلیارد تومان از منابع مالی ملی و 12 میلیارد از منابع استانی برای احداث 28 مدرسه شش کلاسه در مناطق محروم و حاشیه شهرستان های اهواز ، کارون و باوی اختصاص داده شد. همچنین شهرستان هایی که ارتقای رتبه داشته باشند، مورد حمایت قرار می گیرند وشهرستان هایی که مشکلاتی دارند، برای رفع مشکلات آنها کوشش و پی گیری می شود.

فرزندان فرهنگیان جذب پیش دبستانی می شوند 

وی همچنین با اشاره بر لزوم ارائه ی راهکارهای ممناسب برای نگهداشت نیروی انسانی در خوزستان گفت: با استاندار و نمایندگان مجلس جلسه ای در این خصوص برگزار شد و از سوی استانداری پیشنهادی مبنی بر برقراری فوق العاده ی ویژه مختص فرهنگیان خوزستان به وزیر آموزش و پرورش داده شد.

تقی زاده در عین حال تاکید کرد: افزایش و توسعه ی امکانات رفاهی و درمانی ، معافیت پرداخت شهریه برای فرزندان فرهنگیانی که در مدارس خاص تحصیل می کنند و به کار گیری فرزندان فرهنگیان برای تدریس در مقطع پیش دبستانی از اقداماتی است که در مجموعه ی آموزش و پرورش خوزستان برای نگهداشت نیروی انسانی صورت گرفته است .

اعطای وام به زنان سرپرست خانوار 

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اعطای وام به زنان سرپرست خانوار را از اقدامات دیگر این اداره کل ذکر کرد و گفت: برای ایجاد رضایت بیشتر در آموزش و پرورش به 800 زن سرپرست خانوار وامی 2 میلیون تومانی اعطا می شود .همچنین دو واحد مسکونی نیز در تهران آماده شده است تا مورد استفاده ی فرهنگیانی که برای درمان به پایتخت مراجعه می کنند، قرار بگیرد .

هوشمند سازی 200 کلاس درس 

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان کنترل تراکم کلاس های دایر و نظارت بر کلاس بندی در سامانه ی سناد ،هوشمند سازی 200 کلاس درس ، ایجاد و راه اندازی سامانه ی آموزشگاه مجازی ،نقد وبررسی کتابهای جدیدالتالیف ،برگزاری دوره های آموزشی برای معلمان بدو استخدام و راه اندازی 12 انجمن علمی فعال معلمان در زمینه های آموزشی را از اقدامات حوزه ی پژوهشی و نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان دانست و تصریح کرد: در سال گذشته 6 نفر از معلمان به عنوان پژوهشگر برتر استانی معرفی شدند و یک طرح اقدام پژوهی در سطح کشوری و 22 طرح اقدام پژوهی در سطح استانی برگزیده شد . 

کسب رتبه دوم دانش‌آموزان خوزستانی در مسابقات کشوری قرآن و نماز

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خوزستان در ادامه گفت: دانش‌آموزان خوزستانی با کسب 26 رتبه برتر موفق به کسب رتبه دوم کشوری در سی و چهارمین مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز شدند و استان خوزستان با کسب 93 امتیاز بعد از استان خراسان رضوی که 106 امتیاز به‌دست آورده است، در جایگاه دوم کشور قرار گرفت و پس از آن استان‌های قم، آذربایجان شرقی و اصفهان به‌ترتیب رتبه‌های سوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

کسب چهار رتبه ی برتر کشوری در جشنواره ی نوجوان سالم

وی افزود : چهار رتبه برتر کشوری توسط دانش آموزان خوزستانی نیز در جشنواره نوجوان سالم کسب شد. جشنواره نوجوان سالم از جمله برنامه هایی است که می تواند موجب گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح مدارس، جامعه و در بین کودکان و نوجوانان شود.

تقی زاده گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از اعتیاد، رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی را مهترین هدف برگزاری جشنواره دانست و گفت: شناسایی قابلیت ها و ظرفیت های مدارس و ادارات آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی، معرفی دستاوردها و ابتکارات پیشگیری و مراقبت در مدارس خوزستان و معرفی الگوهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح مدارس از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

کسب گردن آویز طلا در مسابقات ورزشی 

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در عین حال شاخص های تربیت بدنی و سلامت در خوزستان را رو به پیشرفت ارزیابی کرد و گفت: دانش آموزان خوزستانی در مسابقات فوتبال ، هندبال ،پینگ پونگ و ... موفق به کسب مقام های کشوری شدند.

وی افزود: در خرداد ماه سال جاری یک دانش آموز دختر اهوازي موفق به کسب مقام قهرمانی آسیا در رشته ورزشی «اواسپرت» شد همچنین در مسابقات قهرمانی هان مادانگ کشور نیز یکی دیگر از دانش آموز دختر خوزستان موفق به کسب گردن آویز طلا شد .در عین حال دانش آموزان خوزستانی در رشته های ورزشی فوتسال و دو و میدانی در مسابقات کشوری مدارس کل کشور به مقام سوم دست پیدا کردند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار