از مهمترین علل و عوامل اقدام به خودکشی در استان خوزستان اختلافات و مشکلات خانوادگی و خلاء عاطفی در خانواده ها ست.

"> مهمترین علل خودکشی در خوزستان ؟! + گفتگو با مسئولين بهداشت خوزستان

شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۲

 

از مهمترین علل و عوامل اقدام به خودکشی در استان خوزستان اختلافات و مشکلات خانوادگی و خلاء عاطفی در خانواده ها ست.

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان گفت: یکی از مهمترین علل و عوامل اقدام به خودکشی در استان خوزستان اختلافات و مشکلات خانوادگی و خلاء عاطفی در خانواده ها است. محسن شبروˈ اظهار داشت: با توجه به اینکه خودکشی یکی از معضلات و مشکلات جامعه می باشد جهت شناسایی علل و عوامل خودکشی در استان برای کارشناس مسولان آموزش بهداشت روان مراکز بهداشتی درمانی شهرستانهای استان کارگاه آموزشی برگزار گردید.

وی با اشاره به مدرنیته شدن زندگی و افزایش شهرنشینی افزود: از مهمترین راه حل های مشکل خودکشی ایجاد جو دینی و معنوی در خانواده هاست.

مدیر گروه بهداشت روان مرکز بهداشت استان نیز گفت: رفتارهای خودکشی بصورت افکار خودکشی، اقدام به خودکشی و منجر به فوت تقسیم می شود و هر گونه تهدید به خودکشی باید از سوی اطرافیان و درمانگران جدی گرفته شود.

ˈرضا دواساز ایرانیˈ بهترین روش پیشگیری از خودکشی را درمان افسردگی دانست و تصریح کرد: افسردگی از مسائلی است که باعث ایجاد افکار خودکشی در شخص می گردد.

وی ادامه داد: طبق پژوهشهای صورت گرفته ، مهمترین عامل در رفتارهای خودکشی برای افراد زیر 30 سال ، اختلالات سازشی و تعارضات خانوادگی می باشد و یکی از اقدامات پیشگیرانه عدم انتشار اخبار خودکشی در مطبوعات می باشد که از نظر سازمان بهداشت جهانی، بهترین اقدام می باشد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار