در محل بیمارستان گلستان مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه بهداشت و سلامت برگزار شد، محسن شفیعی در این مراسم اعلام کرد که مسوولین اگر کاری انجام می دهند، لطف به مردم نیست، بلکه وظیفه خود را انجام داده اند.

"> مسوولین اگر کاری می کنند انجام وظیفه است

شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۵

در محل بیمارستان گلستان مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه بهداشت و سلامت برگزار شد، محسن شفیعی در این مراسم اعلام کرد که مسوولین اگر کاری انجام می دهند، لطف به مردم نیست، بلکه وظیفه خود را انجام داده اند.

شوشان : روز گذشته در محل بیمارستان گلستان مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه بهداشت و سلامت برگزار شد، محسن شفیعی در این مراسم اعلام کرد که مسوولین اگر کاری انجام می دهند، لطف به مردم نیست، بلکه وظیفه خود را انجام داده اند.

رعایت بایدها و نبایدهای الهی

مسوول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان خوزستان روز گذشته در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه بهداشت و درمان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی فضای جدیدی را برای فعالین عرصه خبر ایجاد کرده است، گفت: تا رسیدن به دوران رشد و بالندگی باید افت و خیزهای فراوانی را تحمل کرد، در این راستا خبرنگاران با حفظ کرامت و صداقت باید مرزهای اخلاقی و باید و نبایدها الهی را بخوبی رعایت کنند.

ایران پرچم دار ایده های نو در جهان

حجت الاسلام سید محسن شفیعی ادامه داد: ایران اسلامی امروز پرچم دار  ایده های نو در جهان امروز است و اگر از فرصت سازی و سرمایه گذاری غافل نشویم می توانیم طراح الگوهای جدید در دنیای امروز باشیم. این در حالی است که با توجه به بیداری اسلامی که در منطقه رخ داده اندیشمندان ایران موظف به الگوهای مطلوب مدیریتی و اقتصادی و سیاسی هستند، الگوهایی که مورد پذیرش جهانیان باشد.

روابط عمومی ها نباید سخنگوی مدیران باشند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم روابط دو سویه روابط عمومی ها میان مسوولین و جامعه گفت: در ارتباط با روابط عمومی ها 2 نگاه می تواند وجود داشته باشد، اینکه روابط عمومی ها سخنگوی مدیران خود باشند و هر آنچه که آنها می خواهند منعکس کنند و یا اینکه وظیفه دارند هر آنچه را که در فضای عمومی گفته می شود، به شخص مدیر اطلاع دهند.

روابط عمومی ها حلقه ارتباط مسوولین و جامعه

شفیعی افزود: روابط عمومی ها باید حلقه رابط میان مدیران و جامعه باشند و نباید تنها بعنوان سخنگوی مدیران خود تلقی شوند.

علیرغم همه کارهای بزرگ اما کمبودهایی وجود دارد

وی با بیان اینکه دانشگاه علو پزشکی اهواز مسوولیتی خطیر و باری سنگین بر دوش دارد گفت: استان خوزستان یکی از پهناورترین استان های کشور است که کارهای مطلوب در حوزه بهداشت و درمان در آن به وفور انجام می شود، اما این بدان معنا نیست که کمبودها و کاستی ها وجود ندارد.

مسوولین تنها انجام وظیفه می کنند و این لطف به مردم نیست

حجت الاسلام شفیعی اضافه کرد : مبادا مسوولی از بخشی از مردم چشم پوشی کند و ضعف های شهرها و مناطق مختلف از چشم او پنهان بماند. مسوولین باید همواره مد نظر داشته باشند که اگر هم کاری انجام می دهند نه تنها لطفی نکرده اند بلکه وظیفه خود را برای خدمت به مردم انجام داده اند.

لزوم توجه به نقد منصفانه و دفاع عالمانه

وی با اشاره به اینکه نباید مدیریت ها و مسوولیت های سابق و قبل از خود را به انتقاد گرفت، گفت: هر دولتی یا هر مدیری به روی کار آورده شود، بخشی از پیکره نظام اسلامی است، نباید با تند روی ها و نقدهای آنچنانی همه خدمات آنها رااز یاد برد. تاکید مقام معظم رهبری نیز به نقد منصفانه و دفاع عالمانه بوده و هست. نباید بدلیل مسایل سیاسی و اقتصادی همه هرآنچه که بخوبی انجام شده است، فراموش کرد.

خبرنگاران، آجیل مشکل گشا...!

در ادامه مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه خبرنگاران آجیل مشکل گشا هستند، گفت: عرصه خبر و اطلاع رسانی از جمله ارزشمندترین مشاغل در هر جامعه است. دانشگاه علوم پزشکی معنقد است با حضور خبرنگاران هیچ کاری نشدنی نیست، در واقع هرگاه این قشر وارد کاری برای حل مشکلات شده اند، ماحصل آن موفقیت بوده است.

وظیفه خبرنگاران دفاع از حقوق مردم است

علیرضا نجفی ادامه داد: رسانه های مکتوب و خبرگزاری ها وظیفه ای جز انعکاس اخبار برای دفاع از حقوق مردم ندارند، علوم پزشکی اهواز نیز هدفی جز رشد و ارتقاء سطح کیفی بهداشت استان ندارد.

برخی اخبار مشکل گشا نیستند، مشکل ایجاد می کنند

وی با بیان اینکه برای رسیدن به نقطه مطلوب و توسعه همواره مشکلاتی وجود داشته  دارد گفت: حوزه بهداشت و درمان و سلامت تخصصی ترین و پیچیده ترین حوزه فعالیت عرصه خبری است. میل کمک به این عرص تابع مقررات و ضوابط خاصی است، با این حال اما انتشار برخی از اخبار نه تنها مشکل گشا نیست بلکه فرآیند کار را دچار چالش می نماید.

از هر 100 هزار مادر باردار 16 نفر فوت می شود

نجفی خاطرنشان ساخت: کارهایی که در حوزه بهداشت و سلامت انجام می شود، عمدتا کیفی هستند و مانند کارهای عمرانی قابل دیدن نیست. بعنوان مثال در استان خوزستان از هر 100 هزار نفر 37 از مادران باردار فوت می شدند اما این آمار در حال حاضر به 16 رسیده است. اینها از جمله خدماتی است که بدلیل افزایش سطح کیفی درمان بوجود آمده است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار