شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۰

رییس پارك علم و فناوری خوزستان گفت: سالانه 200 الی 250 ایده نوآوری به پارك علم و فناوری استان ارسال می شود كه از این تعداد 15 الی 20 ایده پذیرفته و از سوی این مركز مورد حمایت قرار می گیرند.

دكتر بابك مختار افزود: این ایده ها در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی و نوآوری است كه اجرای آنها نقش مهمی در تولید ملی، صادرات، اشتغال و پیشرفت تحصیل دانشجویان دارد.

وی از پذیرش ایده دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر درزمینه طراحی سامانه مبادلات بازرگانی بین ایران و عراق با توجه به وجود پتانسیل های خوب در منطقه خبر داد و اظهار امیدواری كرد كه با توجه به وجود دو شركت در مركز رشد و فناوری خرمشهر شمار پذیرش ایده ها در این مركز تا پایان امسال به 10 مورد افزایش یابد.

وی شمار مراكز رشد و فناوری در استان خوزستان را چهار مركز عنوان كرد.

رییس پارك علم و فناوری خوزستان هدف از تاسیس مراكز رشد و فناوری را كمك به توسعه ،گسترش كسب و كار و پیشرفت كار دانش پژوهان دانست و افزود: هدایت و كمك به فارغ التحصیلان دانشگاهها به سمتی كه كسب و كار را خود راه اندازی كنند، از اهداف پارك علم و فناوری است.

دكتر مختار اظهار داشت: به منظور حمایت از افراد و ایده های پذیرفته شده آنان، ضمن پرداخت 300 میلیون ریال تسهیلات اعتباری نسبت به واگذاری دفتر كار با تمام ملزومات اداری و نیز امكان استفاده از كارگاه و آزمایشگاههای دانشگاهی و دستگاههای اجرایی اقدام خواهد شد.

نخستین نشست شورای مركز رشد و فناوری استان خوزستان با حضور مسوولان پارك علم و فناوری ،جمعی از ایده پردازن و دانشجویان روز دوشنبه در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار