اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
همزمان با دومین روز از هفته دولت ۳۴ پروژه عمرانی، خدماتی، ورزشی و بهداشتی در بخش های شاوور و مرکزی شوش به بهره برداری رسید.
شوشان: این پروژه ها شامل طرح گاز رسانی به چهار روستای صالح لوسی، محمید، بیت عیسی و طالب آباد در بخش مرکزی شوش با صرف اعتباری بالغ ۳۲ میلیون ریال، کلنگ زنی ۶ مرکز درمانی بهداشتی روستایی در روستاهای محمدصافی، مزرعه، خویس، دوسلق، حمادی و شیخ سعیدی، افتتاح ۱۲ خانه بهداشت در روستاهای استقلال، بیت علیوی، حسین غلیم، حمزه، خویس ۲، شیخ حسن، شهید بهشتی، علی ضغیر، فهدبالکو، کعب زیدان، مزرعه شط و مزرعه طریقی و افتتاح دبستان خیر ساز دخترانه فاطمه الزهراء در کوی وهب شهر شوش است که توسط حاج محمدرضا پولادگر یکی از خیرین شهرستان ساخته و تقدیم آموزش و پرورش شده است.


در بخش مرکزی شوش نیز اعتباری بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال برای ساخت، تکمیل و کلنگ زنی پروژه هایی شامل افتتاح زمین چمن ورزشی، بهره برداری از منبع آب شرب یک‌صد هزار لیتری و روشنایی ورودی روستای شهید دانش (عمله سیف)، بهره برداری از ۲۴ هزار متر جوی و جدول در سطح ۲۲ روستا، بهره برداری از روکش آسفالت ورودی روستای احمد مولا، بهره برداری از بلوار روستای خلف مسلم به طول ۴۰۰ متر، سامان دهی زهکش روستای صالح لوسی، بهره برداری از پروژه تسطیح و شن ریزی معابر روستای، بهره برداری از پروژه روشنایی معابر ۳۵ روستا، بهره برداری از ۱۸ برج نوری در ۱۱ روستا، کلنگ زنی چاه  آب شرب روستای خشان حلوه هانی در زمین اهداء شده توسط منصور چعب، افتتاح پروژه آسفالت روستای نیس (تتر) از محل اعتبارات مالی ۱۸۰ بنیاد مسکن، افتتاح پارک محله ای روستای جریه سید راضی صرف شد که از جمله پروژه‌هایی بودند که امروز چهارشنبه با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان محلی شوش کلنگ زنی شده یا به بهره‌برداری رسیدند.

فرماندار شوش در حاشیه بهره‌ برداری از این پروژه‌ها در جمع تعدادی از اهالی روستای نیس (تتر) با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، خاطرنشان کرد: هفته دولت یادآور فداکاری‏‌های فرزندان پاک نهاد و گرانقدر انقلاب و احیا کننده روزهای پرشور خدمت‌گزاری این ۲ شهید والامقام است.


رضا نجاتی افزود: تلاش در راستای رفع مشکلات و ایجاد بسترهای لازم برای توسعه در شهرها و روستاهای محروم از مهم‌ترین اولویت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گفته وی، اگر صفا و صمیمیتی در شهر است، نشات گرفته از روستاها بوده و هدف ما امید نشاندن لبخند بر لبان مردم روستایی است.

نجاتی تصریح کرد: با عنایت خداوند متعال امسال دهیاری روستای نیس(تتر) افتتاح شده است که این یک حرکت مثبت جهت آبادی این روستا می‌باشد.

فرماندار شوش در ادامه با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با وجود تمام مشکلات و تحریم‌های اقتصادی از هر ظرفیتی برای خدمت‌رسانی به مردم استفاده کرده است، گفت: توسعه سرمایه‌گذاری و اشتغال از مهم‌ترین دغدغه‌ها در استان و به تبع آن شهرستان شوش است که در سال‌جاری اقدامات اساسی در بحث جذب سرمایه‌گذار انجام گرفته است.

وی در ارتباط با مشکل اشتغال جوانان روستا عنوان کرد: متاسفانه در فرهنگ ما اشتغال را استخدام در شرکت های می‌بینیم که این فرهنگ کهنه شده است.

رضا نجاتی به شعار مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: وقتی رهبر بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کنند، یعنی اینکه همه ی ما وارد بازار کار بشویم نه اینکه به دنبال کار در شرکت ها باشیم.


وی در پایان بر بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه هرچه بیشتر شهرستان شوش تاکید کرد و افزود: اعتبارات و سازوکارهای دولتی به تنهایی جوابگوی نیاز شهر شوش نیست و باید از ظرفیت عظیم مردم و اِعمال مدیریت جهادی بهره‌ گرفت.





نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار