اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳
تاکنون پرونده 17 هزار واحد تولیدی دارای مشکل در کارگروه های استانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، تایید و به بانک معرفی شده اند.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال علاوه بر همه اقدام های معمول، باید هفت هزار و 500 واحد تولیدی تعطیل شده و دارای مشکل در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تعیین تکلیف و فعال شوند.

به گزارش ایرنا؛ رضا رحمانی امروز در جمع مدیران و فرمانداران خراسان رضوی با بیان اینکه بیشتر این واحدها صنایع کوچک و متوسط هستند که در شرایط دشوار تحریم ها آسیب دیدند و به سرعت نیز احیا می شوند، اظهار کرد: هم اکنون از 87 هزار واحد صنعتی موجود در کشور 84 هزار واحد آن کوچک و متوسط است که به حمایت های مالی نیاز دارند.

وی گفت: تاکنون پرونده 17 هزار واحد تولیدی دارای مشکل در کارگروه های استانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، تایید و به بانک معرفی شده اند.

رحمانی افزود: از این تعداد به چهار هزار واحد تسهیلات پرداخت شده و تلاش می شود تا آخر شهریورماه دست کم به هفت هزار و 500 واحد تسهیلات پرداخت شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی کشور همانند یک قرارگاه جنگی فعالیت می کند و همه بخش های دولت در این حوزه فعالیت داشته و کمر همت بسته اند.

وی توسعه صنایع بزرگ و مادر، ایجاد واحدهای صنعتی و کشاورزی در مناطق محروم، مدیریت هدفمند واردات در راستای حفظ تراز تجاری و افزایش صادرات کالا و خدمات غیر نفتی به میزان 10 میلیارد دلار را از دیگر طرح ها و برنامه ها برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال دانست.

وی اظهار کرد: پنج هزار و 400 واحد نیمه تمام با پیشرفت بیش از 60 درصد شناسایی شده که با تزریق منابع و با پیش شرط فروش و افزایش اشتغال و صادرات تکمیل و وارد مدار تولید می شود.
رحمانی گفت: 150 پروژه بزرگ ملی هم وجود دارد که تکمیل و راه اندازی 36 مورد آن برای امسال هدفگذاری شده است.

وی با بیان اینکه دفاع از تولید ملی را غیرت ملی می دانیم، اظهار کرد: پیوست فناوری برای طرح های سرمایه گذاری خارجی تهیه شده تا سرمایه گذاری تمام شرکت های داوطلب در این زمینه توام با ورود تکنولوژی و دانش و فناوری آن بخش باشد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت 5 هزار میلیارد ریالی بازار سوغات مشهد، گفت: تنظیم و ساماندهی این بازار و استفاده از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال و تولید سوغات استان ضروری است.

وی ایجاد شهرک تخصصی سوغات، پوشاک و مانند آن را در این زمینه مناسب خواند و افزود: می توان ظرفیت تسهیلات بانکی و توان دستگاه های دیگر را به کمک این بخش آورد. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار