اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۸۵۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
عضو انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه شهيد چمران:
مخالفان برجام اگر به پيشا برجام تعلق دارند و خواهان حل مشكلات آن هستند، نبايد مخالفت كنند...
 

شوشان: عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: مخالفان برجام اگر به پيشا برجام تعلق دارند و خواهان حل مشكلات آن هستند، نبايد مخالفت كنند بلكه بايد بدنبال راهي براي حل مشكلات باشند.

محسن صنیعی در نشست دستاوردهای برجام در حوزه انرژی که در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در نمایشگاه بین المللی اهواز برگزار شد گفت: كساني كه می پرسند آیا برجام تسهیل در تبادلات ارزی را به وجود آورد، باید بگوییم که شما به کدام گروه تعلق دارید، پسابرجام یا پیشا برجام و اگر به پیشا برجام تعلق دارید و می خواهید مشکلات آن حل شود نباید مخالف آن باشید بلکه باید به دنبال راهی برای حل این مشکل باشید.

وي افزود: ابتدا باید بررسی کنیم که دوران پیشابرجام و پسابرجام چه منافعی برای ما و دیگران داشته، و مخالفان آن متعلق به کدام دوره هستند.

وی با بیان اینکه در سال 1384 پرونده هسته ای ایران از مقطع زمانی دوره دولت اصلاحات به دوره محمود احمدی نژاد از تعامل هسته ای وارد تقابل هسته ای شد اظهار کرد: پرونده هسته ای ما ابتدا به شورای حکام و سپس به شورای امنیت رفت و پس از آن قطعنامه ها ضد ایران به تصویب رسید و تحریم ها پشت سر هم اعمال شد؛ تحریم هایی که به تحریم شکننده تبدیل شدند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به دوران برقراری تحریم ها توضیح داد: به یاد داشتن آن دوران بسیار خوب است چرا که مخالفان اکنون فراموش کرده اند که در آن دوران تبادلات ارزی و صدور نفت ما به چه صورت بود. همان موقع بود که صدور نفت در ازای دریافت غذا و کالا تبدیل شد و امکان دریافت ارز مهیا نبود و به ازای نفت می بایست برنج هندی و کالای چینی وارد می کردیم.

وی با اشاره به تاثیر تحریم ها و پیشا برجام بر محافل علمی گفت: پیشا برجام حتی در محافل دانشگاهی و علمی اثر کرده بود. مقاله های دانشجویان دکترا در دانشگاه هایی مانند دانشگاه شهیدبهشتی، دانشگاه مالک اشتر، دانشگاه شریف و ... به داوری راه پیدا نمی کرد و از همان ابتدا مقاله ها رد می شد.

صنیعی اظهارکرد: در روند پرونده هسته ای، کشورهای خارجی که در برابر ما قرار داشتند از تداوم پرونده هسته ای ما متضرر نمی شدند گرچه هدف گروه 5+1حل تنش های بین المللی بود اما بطور قطع از تداومی که در پیش از برجام داشتیم ضرر نمی کردند.

وی با اشاره به نقش چین و روسیه در پرونده هسته ای ایران بیان کرد: چین و روسیه در طی معامله های نفتی، نفت را می خریدند اما در آمدهای ما را بلوکه می کردند و ایران را در پرونده هسته ای همراهی نکردند.

عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز با تاکید بر اینکه از تداوم پرونده هسته ای ایران به طور قطع غرب و به ویژه آمریکا نفع می بردند ادامه داد: صنعت کشور ما نیاز به ماشین آلات جدید و به روز دارد و این همان امکانی است که در دوران تحریم از ما گرفته شد.

او با اشاره به نتیجه انتخابات سال 1392 بیان کرد: در این دوره از انتخابات تغییر جهتی از سمت تقابل هسته ای به سمت تعامل هسته ای صورت گرفت. در این دوران بود که پرونده هسته ای وارد مرحله تعامل شد و مذاکرات موثر بین المللی با حضور دیپلمات های برجسته انجام شد.

صنیعی گفت: پس از 2 سال مذاکره شاهد بودیم که در 23 تیر 94 سند برجام با عنوان سندی بین المللی به تصویب رسید. وی خاطرنشان کرد: وظیفه سیاست و علم سیاست این است که برای رسیدن از نقطه a به b مسیری انتخاب شود که کمترین هزینه را بر کشور داشته باشد. اکنون از نقطه ای که سال 84 بودیم پس از گذشت هشت سال با روی کار آمدن دولت جدید، مجدد به همان نقطه قبلی رسیدیم و خوشبختانه کمی نسبت به قبل اوضاع بهتر شده است.


وی در ادامه با اشاره به بهینه سازی مصرف انرژی توضیح داد: ما باید سراغ دیگر منابع انرژی برویم و نفت را از دایره معادلات مان خارج کنیم.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
comment
0
1
comment واقعا ایشان !!!... اگر امریکا و دوستانش متضرر نمیشدن و از آن سو اقتدار ما را نمیدیدن آیا راضی به مذاکره میشدند؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
comment
0
1
comment برای شوشان متاسفم که هر تحلیلی را به خورد ملت میذهد
comment
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
comment
1
0
comment دكتر صنيعي يكي از اساتيد فرهيخته دانشگاه شهيد چمران هستند، بنده افتخار شاگردي ايشون رو داشتم. اميدوارم هر جا كه هستند سالم و سلامت باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار