اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۸۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
مشاور مجمع تشخیص مصلحت نظام در اهواز / بروجردي: در دولت روحانی پیگیر نگاه اندیشمندانه به زنان هستیم
مجلس قبلی اين تفكر را در وضع قوانین برای زنان حتی در زمینه آموزش پیگیری می کردند به طوری که مانع ورود زنان به دانشگاهها می شدند.

مشاور مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز باید از خروج زنان از کشور جلوگیری کنیم و شرایطی را فراهم کنیم که دختران جوان به سرزمینمان تعلق خاطر داشته باشند.

 اشرف بروجردي يكشنبه در نشست "نقش زن در توسعه جامعه امروز" در سالن اجتماعات شرکت نمایشگاههای بین المللی استان خوزستان اظهار كرد: نسل امروز و بالاخص زنان ما فکر می کنند که چرا نباید شرایطی فراهم شود که نیاز های امروزشان در همین سرزمین محقق شود.

وي با بيان اينكه زنان در شکل دهی به باورها و ساختن اندیشمندانه جامعه نقش دارند، گفت: نقش مادری و همسری در خانواده و هم چنین نقش شهروندی که می تواند به جامعه معنا ببخشد از جمله نقش های تاثیرگزار زنان است.

بروجردي ادامه داد: دو نوع نگاه به زنان وجود دارد؛ در نگاه اول زنان حق ورود به مسائل اجتماعی را ندارند و صرفا در خدمت به همسر و فرزند و در فضای خانه تعریف می شوند و در نگاه دوم، زن بخش اندیشمند و عظیم جامعه است که می تواند طراح و ایده پرداز باشد.

وي افزود: مجلس قبلی نماینده نگاه اول به زنان بود که اين تفكر را در وضع قوانین برای زنان حتی در زمینه آموزش پیگیری می کردند، بطوری که مانع ورود زنان به دانشگاهها می شدند.

بروجردي گفت: آنها حتی در برنامه ششم توسعه نیز روی کلمه "عدالت جنسیتی" خط کشیده و "تناسب جنسیتی " را جایگزین کردند که البته ما در قید و بند واژه ها نیستیم.

اين پژوهشگر حوزه زنان ادامه داد: ما در کنار آگاهی و شناخت افراد به توانمندی های آنان نيز توجه داریم و در دولت آقای روحانی، پیگیر نگاه دوم به زنان هستیم که معتقد است "زن هم می تواند در جامعه و هم در اجتماع نقش داشته باشد".
مشاور مجمع تشخیص مصلحت نظام تصريح كرد: ما با گذشت 37 سال از انقلاب به دنبال زندگی مطلوب تری برای مردم بودیم و می خواهیم برای مردم، تعالی را به ارمغان بیاوریم.

وي اضافه كرد: در مفهوم توسعه، نگاه ما به توسعه، توسعه پایدار، متوازن و هماهنگ در همه حوزه ها است اما هم اکنون دچار تعارض و دوگانگی در فهم مسائل شده ایم که موجب شده حرکت پویای ما ایستا گردد. 
بروجردي افزود: عده ای توسعه را ادبیات غربی نامیده اند و کلمه پیشرفت را جایگزین کرده اند و این ناشی از نگاه به صورت مساله است، اما واقعیت این است که ما جزئی از جامعه جهانی هستیم . 
وي گفت: باید برای ساختن جامعه ای متعادل به سراغ زنان برویم، همانطوری که در سال 76 بالاترین درصد رای دهندگان به خاتمی را زنان تشکیل می دادند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
Amordad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
comment
1
0
comment قابل توجه شوشان ،غیر از مشاوران هاشمی آدمهای مهمتر ،کارنامه دار تر و مستقل تری هم برای مصاحبه وجود دارند. .
comment
گروه زنان فعال خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
comment
0
1
comment احسنت ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار