اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
خانه هلال احمر بستر مشارکت جمعی را فراهم می کند، لزوم هم افزایی سازمان ها برای حل مشکلات مردم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: هلال احمر با این خانه ها بستر مشارکت همگانی را برای حل مشکلات مردم به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی خدادادی ظهر امروز در آیین افتتاح دومین خانه هلال اهواز واقع در کوی علوی این شهرستان اظهار کرد: باید از تجربیات ارزنده بخش های دیگر در توسعه مشارکت ها همگانی استفاده کرد و خانه هلال می تواند الگوی خوبی برای این نمونه باشد.

 خانه هلال، بستر مشارکت همگانی برای حل مشکلات مردم

وی افزود: خانه های هلال مکانی برای هم افزایی و رفع مشکلات مردم هستند و هلال احمر با این خانه ها بستر مشارکت همگانی را برای حل مشکلات مردم به وجود آورده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: از طریق خانه های هلال قصد داریم تا مرکز ثقلی برای پیگیری مشکلات مردم در نقاط محروم ایجاد کنیم تا حل مشکل آسان تر شود.

خدادادی گفت: فعالیت در خانه های هلال به سه بخش کار در حوزه جوانان با شرایط سنی زیر 29 سالگی، حوزه داوطلبان  با شرایط سنی افراد 30 سال به بالا و حوزه امداد و نجات تقسیم بندی و قابل اجراست.

 تاب آوری در بحران یکی از برنامه های مهم هلال احمر  

وی با بیان اینکه مهم ترین فعالیت هلال احمر مقابله با آسیب های طبیعی است ادامه داد: یکی از فعالیت های هلال احمر تاب آوری در بحران ها است که بحث بسیار مهمی در برنامه های پیشگیرانه هلال احمر محسوب می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به تسکین آلام بشری به عنوان راهبرد مشخص فعالیت های هلال احمر در جامعه، یادآور شد: هر جا دردمندی بود هلال احمر هم باید حضور داشته باشد و این فعالیت جهانشمول است.

 خانه های هلال، بستری مناسب برای کاهش خطر پذیری

خدادادی با بیان اینکه خانه های هلال در مناطق روستایی هم با حضور اهالی روستاها تشکیل می شوند، گفت: ایجاد خانه های هلال می تواند بستری مناسب برای فراگیری آموزش های کاهش خطر پذیری و افزایش مشارکت های مردمی به دنبال داشته باشد که اجرای این طرح از اولویت های جمعیت هلال احمر خوزستان در مناطق محروم استان است.

وی با اشاره به نقش مهم مردم در راه اندازی خانه های هلال افزود: انتظار داریم مردم آن قدر توانمند شوند که هنگام خطر بتوانند مانع از آسیب رسیدن به خود و خانواده خود شوند و منتظر رسیدن ما و یا دریافت خدمات نباشند، اگر مردم به این توانمندی برسند، پیشرفت همه جانبه در کشور آغاز می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد: یکی دیگر از مزیت های برپایی این خانه ها که به نوعی از اهداف آنها تلقی می شود کاهش تلفات و خسارات در هنگام حوادث است چرا که اعضا در این خانه ها آموزش های لازم جهت امدادرسانی را کسب می کنند.

 افتتاح دومین خانه هلال در اهواز در مسجد فاطمه الزهرا(س) کوی علوی

رئیس جمعیت هلال احمر اهواز نیز اظهار کرد: آیین افتتاح دومین خانه هلال اهواز در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) کوی علوی و با حضور شیوخ و بزرگان ساکن در این منطقه و مدیرعامل هلال احمر خوزستان برگزار شد.

سید فتح اله هاشم نژاد افزود: با توجه پیگیری های مستمر صورت گرفته و جهت ارتقاء سطح اطلاعات امدادی ساکنان کوی علوی و همچنین ضرورت سازماندهی علاقمندان به فعالیت های داوطلبانه، این خانه هلال با همکاری هیئت امنای مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) به مناسبت هفته دولت راه اندازی شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار