اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
3 زن و مرد شرکت‌کننده در این آزمایش دیروز برای نخستین بار پس از یک سال بدون لباس فضانوردی از محل زندگی بسیار کوچک خود در ارتفاع ۲۵۰۰ متری خارج شدند.
 تنها هشت دقیقه در هفته مهلت برای دوش گرفتن و خروج از محل اقامت فقط با لباس فضانوردی؛ دانشمندان به مدت یک سال در جزیره‌ای در هاوایی زندگی بر روی کره مریخ را شبیه‌سازی کردند. این پروژه روز یک‌شنبه ۲۸ اوت پایان یافت.

به گزارش شوشان به نقل از دویچه وله، کریستیان هاینکه، دانشمند آلمانی و ۵ همکار او یک سال بر روی کره مریخ زندگی کردند. روز یک‌شنبه ۲۸ اوت (۷ شهریور) این پروژه‌ی پژوهشی که بر دامنه آتشفشان ماونا لوآ (Mauna Loa) در هاوایی جریان داشت، به پایان رسید.

سه زن و مرد شرکت‌کننده در این آزمایش دیروز برای نخستین بار پس از یک سال بدون لباس فضانوردی از محل زندگی بسیار کوچک خود در ارتفاع ۲۵۰۰ متری خارج شدند.

دانشمندان به مدت ۳۶۵ روز تنها با به تن داشتن این پوشش سنگین از اقامتگاه خود خارج می‌شدند

یک سال زندگی در جزیره ای شبیه‌سازی‌شده به کره مریخ (+عکس)

همکاران دیگر تیم بین‌المللی این پروژه به مناسبت پایان یافتن آن با فریاد "به زمین خوش آمدید!" به استقبال این سه نفر رفتند. در پی در آغوش کشیدن‌ها و تبرکات این پایان موفقیت‌آمیز، نوبت یک وعده خوراک تازه بود که بیشتر محتویات آن را میوه، سالاد و سبزیجات تشکیل می‌داد.

در طول مدت این پژوهش محدودیت‌های غذایی بسیاری برای دانشمندان شرکت‌کننده در آزمایش وجود داشت. هاینکه، دانشمند ژئوفیزیک از ایالت زاکسن آنهالت آلمان می‌گوید خوردن غذای تازه پس از گذشت یک سال از شروع پژوهش او را بیش از هر چیز خوشحال کرده بود.

تقسیم وظایف

هدف این پروژه مشترک دانشگاه هاوایی و سازمان ناسا سنجش امکان زندگی با محدودیت‌های بسیار در مکانی بسیار کوچک برای مدتی طولانی با افراد دیگر بود. چرا که اگر رویای سفر به مریخ کشورهای مجهز به دانش لازم برای این حرکت به واقعیت بپیوندد تنها سفر تا کره سرخ می‌تواند تا یک سال طول بکشد.

یک سال زندگی در جزیره ای شبیه‌سازی‌شده به کره مریخ (+عکس)

در طی ۳۶۵ روز این آزمایش نیز هر یک از دانشمندان حاضر در اقامتگاه تکالیف پژوهشی خاصی بر عهده داشته‌اند. برای مثال هاینکه مسئول استخراج آب از گدازه‌های آتشفشان بود.

این پژوهشگر سی ساله در مصاحبه خود روز یک‌شنبه گفت: «ما موفق شدیم از زمینی که خشک به نظر می‌آید آب استخراج کنیم. این روش بر روی کره مریخ هم عمل خواهد کرد.»

دانشمند آلمانی از داوطلبان سفر به مریخ

هاینکه به دانشمندانی که قصد شرکت در چنین سفری را دارند توصیه می‌کند یک مشغولیت مناسب به همراه ببرند تا بتوانند خود را در طول این مدت به انجام آن سرگرم کنند.

هاینکه در ادامه توانایی تطبیق با افراد دیگر را شرط پایه‌ای شرکت در سفری از این دست دانسته و افزود: «اگر می‌دانید که این توانایی را ندارید بهتر است از این سفر چشم‌پوشی کنید.»

او در همین گفت و گو اعلام کرد که اگر امکان سفر به مریخ برای او فراهم شود هرگز نه نخواهد گفت البته اگر "تکنولوژی مورد نیاز در اختیار، افراد مناسب انتخاب و سفر بازگشت به زمین هم فراهم آمده باشد."

هاینکه برای شروع درخواست عضویت خود به عنوان فضانورد را به یک انجمن خصوصی فرستاده است که قصد دارد اولین زن فضانورد آلمانی را به ایستگاه فضایی ISS بفرستد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار