اگر خانم ها اصرار دارند که همراه روزه داری از قرص های ضد باردرای استفاده کنند لازم است که حتما با پزشک خود مشورت کنند

"> مرگ دو زن بر اثر مصرف قرص ضد بارداری!
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۸

اگر خانم ها اصرار دارند که همراه روزه داری از قرص های ضد باردرای استفاده کنند لازم است که حتما با پزشک خود مشورت کنند

اختصاصی شوشان : یک متخصص مغر و اعصاب در خصوص نحوه استفاده از قرص های ضد بارداری گفت : افرادی که بیش از سن 40 یا 45 سال دارند، نباید از قرص های ضد بارداری استفاده کنند به خصوص اگر یکی از این موارد را دارا باشند: داشتن سردرد های میگرن ،دیابت ،فشار خون بالا ویا مصرف کردن سیگار ویا دارا بودن سابقه بیماری قلبی .

دکتر سید احسان محمدیانی نژاد در گفتگو با پایگاه خبری شوشان افزود : خانم های روزه دار نباید قرص ضد بارداری مصرف کنند. هنگام روزه داری چون مصرف مایعات پایین می آید زمینه ایجاد لخته در مغز بیشتر می شود یکی از عوارض مصرف قرص های ضد بارداری افزایش لخته پذیری در عروق مغز است همه این موارد موجب می شود تا زمینه ایجاد لخته به خصوص در سیاهرگ های مغز بیشتر شود .

عضو هیئت علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز گفت: سیاهرگ ها رگ هایی هستند که به خودی خود کمی جریان خون در آنها کند است بنابراین بیشتر از سرخرگ ها مستعد لخته پذیری می شوند.

محمدیانی نژاد ادامه داد : این مشکل در استان خوزستان به خصوص در ماه رمضان بسیار دیده می شود دسته ای از بیماران بستری می شوند ولی برخی نیز فوت می کنند. در سالهای قبل در بخش بستری یکی از بیمارستان ها فقط 25 مورد بستری داشته ایم و شمار فوت شدگان نیز بیشتر بود ودر ماه رمضان امسال هم شاهد دو مورد مرگ در این زمینه بودیم.

این متخصص مغز و اعصاب گفت : اگر خانم ها اصرار دارند که همراه روزه داری از قرص های ضد باردرای استفاده کنند لازم است که حتما با پزشک خود مشورت کنند چرا که دیده شده افرادی از مصرف قرص های ضد باردرای دچار لخته شدن خون در رگ ها می شوند که به طور مادر زادی بعضی از فاکتورهای انعقادی در خون شان مشکل دارد و ما با پایش این فاکتورها می توانیم خطرات موجود برای این بیماران را پیش بینی کنیم.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار