تعاونی های مسکن مهر که تا پایان شهریور ماه آورده نداشته باشند باید حذف شوند و به بانک های عامل اعلام شود

"> حاشیه هایی از کارگروه مسکن استان خوزستان

شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۳

تعاونی های مسکن مهر که تا پایان شهریور ماه آورده نداشته باشند باید حذف شوند و به بانک های عامل اعلام شود

اختصاصی شوشان : استاندار خوزستان در کارگروه مسکن و شهرسازی استان در خصوص تعاونی های مسکن مهر که تا پایان شهریور ماه آورده ندارند گفت: تعاونی های مسکن مهر که تا پایان شهریور ماه آورده نداشته باشند باید حذف شوند و به بانک های عامل اعلام شود.

وی ادامه داد: شهرستان لالی به دلیل عدم سهم آورده طرح مسکن مهر موفقیت آمیز نبوده. خرمشهر نیز در مسکن مهر سهم آورده قابل قبولی نداشته. مسجد سلیمان به دلیل عدم توانایی پیمانکار با دفاع فرماندار این شهرستان از سهم آورده قابل قبول از طرف استاندار تاکید شد که مدیر کل مسکن و شهرسازی مشکل این شهرستان را حل کند.

سید جعفر حجازی همچنین خطاب به شهرهای دشت آزادگان، هویزه ، اهواز و ... که در پایین ترین رده جدول قرار دارند گفت: اگر با این روند پیش رود نمی توان از پروژه ها به صورت مثبت استفاده کرد.

ساخت مسجد در مسکن مهر خوزستان از دیگر طرح هایی بود که در کارگروه مسکن عنوان شد، حجازی در خصوص ساخت مسجد در این طرح خطاب به مدیر کل اوقاف خوزستان گفت: " وزیر مسکن و شهرسازی برای ساخت مسجد در مسکن مهر اعتباراتی را اختصاص داده که همه شهرها مسجد بسازند، ساخت مسجد در این طرح دو حالت دارد: اول اینکه اوقاف باید هیئت امناء مسجد را مشخص کند که پس از ساخت ، مسجد را تحویل بگیرند و دوم اگر قرار است مثل طرح بنیاد برکت مساجد را به شما تحویل دهیم و ساخته نشود بهتر است همین جا مطرح کنید که مسکن و شهرسازی خود پیشگام در ساخت مسکن شود.

در ادامه پیگیری این موضوع مدیرکل اوقاف که تشکیل هیئت امناء مسجد را سهل ترین کار در این قضیه مطرح کرد گفت: ساده ترین کار ممکن انتخاب افرادی برای هیئت امناء مسجد است اما در خصوص اجرا کردن یا نکردن برخی طرح ها باید گفته شود که برخی فرماندارها با پیمانکار قرار داد بستند که بودجه را از اوقاف بگیرند اما اوقاف روی این ها نظارتی نداشته باشد، مسکن و شهر سازی اعتبار را به ما داد ولی فرماندار با پیمانکار قرارداد بست و ... این قصه که گویا سر دراز دارد قبل از اینکه ادامه یابد استاندار خطاب به مدیر کل اوقاف اظهار کرد:" فرماندار اصلا نمی تواند قرار داد ببندد این بحث را ادامه ندهید ، پیچیده بود پیچیده تر شد"

رشته این کلاف که به نظر می رسد از دست حجازی خارج شده بود آنقدر پیچ خورده که حجازی به صراحت عرض کرد: " ما که از اول قاطی بودیم ، قاطی تر شدیم، شما بروید و اجرای پروژه مسجد را به مسکن و شهرسازی تحویل دهید . من حدس می زدم که این هم مثل بنیاد برکت تعطیل شود"

طرح مسکن مهر که از ابتدای اجرای آن برای افرادی بود که در پی ساخت و یا خرید خانه بودند اما به دلیل بضاعت کم مالی و رشد روز افزون قیمت مسکن مهر نمی توانستند مسکن خریداری کنند مطرح شد، به همت دولت محترم این طرح در همه استان ها از جمله شهرستان های خوزستان اجرا شد. در روند اجرای این طرح شهرهای استان و به طبع مردم خوزستان با مشکلات زیادی روبرو شدند، افزایش قیمت مصالح ساختمانی، عدم تعهد بانک های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات و ... از جمله عواملی بود که از آغاز اجرای آن تا به امروز گریبانگیر متقاضیان بوده. علی ای حال در برخی شهرستان ها هر چند که امکانات رفاهی ،خدمات و ... مسکن مهر تکمیل نشده بود اما برخی متقاضیان در منازلی که مسکن و شهرسازی در قالب مسکن مهر ارائه داده مسکن گزیدند، شهرستان آبادان از جمله شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت است که سهمی در مسکن مهر دارد . فرماندار آبادان در کارگروه مسکن از مستقر شدن 60 خانوار در مسکن مهر این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: با وجود مشکلات زیادی که در این بخش وجود دارد اما 60 خانوار آنجا مستقر شدند. وی افزود: نبود مکان های تجاری جهت تهیه مایحتاج روزانه این خانوارها از جمله مسائلی است که باید زودتر پیگیری شود و مسکن وشهرسازی باید واحدهای تجاری را در این بخش راه اندازی کند. حجازی که گویی از ترافیک شدید کاری دهقانی مدیر کل مسکن و شهرسازی باخبر بود در پاسخ به فرماندار آبادان گفت:" بهتر است خودتان با چند کانکس بازارچه تجاری راه بیاندازید ، معطل دهقانی نباشید ، خودتان با شهرداری برنامه ریزی کنید و سریع تر انجام دهید. نه به فکر مصوبه باشید نه دهقانی" من به شما میگویم این کار را انجام دهید"

استاندار خوزستان همچنین خطاب به میرانی معاون اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص پیگیری طرح ها و مصوب های مسکن مهر عنوان کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فقط کاغذ به ما ندهند خودشان بروند فکری کنند و کاری انجام دهند با فرمانداران جلسه بگیرید و مشکلات را پیگیری کنید فقط منتظر دستور ما نباشید.

افزایش تسهیلات بانکی تا سقف 250 میلیون ریال در مسکن مهر نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این کارگروه مطرح شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار