شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۶
در جلسه علني ديروز مجلس، طرح يك فوريتي اصلاح موادي از قوانين مربوط به انتخابات مجلس در دستور كار نمايندگان قرار گرفت. كاظم دلخوش نماينده مردم صومعه سرا به عنوان نماينده طراحان از فوريت طرح دفاع كرد. وي اظهار كرد: قانون انتخابات، همان‌طور كه در طرح‌هاي مختلف دستخوش تغييرات مي‌شود، در اثر مرور زمان و با توجه به تجاربي كه در عرصه اجرايي و برگزاري انتخابات به دست مي‌آيد، برخي نقايص خودش را نشان مي‌دهد و مجلس بايد نقايص را رفع كند تا در انتخابات بعدي مشكلي ايجاد نشود. 

دلخوش ادامه داد: تجارب دوره‌هاي گذشته شما عزيزان مي‌گويد كه انتخابات هزينه‌هاي اجتماعي و سياسي براي كانديداها دارد كه در اين اصلاحات سعي شده تا حد زيادي برطرف شود. اخيرا با آيت‌ا... جنتي نشستي داشتيم و مسائل نمايندگان و كانديداها و همه كساني را كه در عرصه انتخابات حضور پيدا مي‌كنند به ايشان عرض كرديم. 

دلخوش گفت: در ماده ۲۹ قانون انتخابات تبصره ۴ داشتيم كه در آن، سابقه مديريتي پنج ساله مطرح بود اما متاسفانه در دوره هشتم اين سابقه برداشته شد و همين باعث شد در دوره گذشته تعداد كانديداها از ۶هزار به حدود ۱۳هزار افزايش پيدا كرد. كار شوراي نگهبان و هيات‌هاي نظارت اضافه شد و همچنين مجلس ديگر عصاره فضايل مردم نبود. دلخوش افزود: در محاكم قضائی از قانونگذار اين اجازه را گرفته‌ايم كه هر كسي نتواند در سخنراني‌هايش توهين كند يا تهمت بزند. يا در هيات نظارت يا اجرايي شهرستان بتواند از خودش دفاع كند. ما مثلا مواردي را داشتيم كه مي‌گفتند اين كانديدا اصلا نماز نمي‌خواند. خب، بايد جايي باشد كه او بتواند از خودش دفاع كند. حميدرضا فولادگر در مخالفت با فوريت اين طرح اظهار كرد: در اصل اينكه بايد قانون انتخابات را اصلاح كنيم، هيچ شكي نيست و ضرورت آن بر همه روشن است. موضوع من روي فوريت اين طرح است. ما هم قبول داريم كه نبايد در انتهاي دوره اين كار را بكنيم، اما در سال اول بايد اين كار را انجام دهيم، اما نيازي به طرح يك فوريتي نيست.

 وكلاي ملت پس از بحث و تبادل نظر با ۱۱۳ راي موافق، ۶۱ راي مخالف و ۴ راي ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماينده حاضر در صحن علني مجلس به درخواست يك فوريت اين طرح راي منفي دادند.

برچسب ها: كانديدا ، نماز ، دلخوش
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار