ثبت موسیقی شوشتری به نام دزفول اقدامی غیرفرهنگی است و میراث فرهنگی باید در این باره پاسخگو باشد

"> میراث فرهنگی باید پاسخگو باشد

شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۴

ثبت موسیقی شوشتری به نام دزفول اقدامی غیرفرهنگی است و میراث فرهنگی باید در این باره پاسخگو باشد

شوشان : نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: ثبت موسیقی شوشتری به نام دزفول اقدامی غیرفرهنگی است و میراث فرهنگی باید در این باره پاسخگو باشد.

به گزارش پایگاه خبری شوشان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی اظهار داشت: ثبت موسیقی شوشتری به نام 24 مقام شوشتری به نام دزفول اقدامی کاملا غیرفرهنگی و عجیب است و میراث فرهنگی باید در این باره پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه این موسیقی به قدمت تاریخ ایران قدمت دارد، خاطرنشان کرد: موسیقی شوشتری در تاریخ ثبت و ضبط است و در شرایط کنونی نمی‌توان با ثبت این موسیقی به نام یک شهر دیگر داشته‌های فرهنگی یک منطقه از خوزستان را مصادره کرد.

وی با تاکید بر اینکه در این باره اعتراض‌های شدید انجام شده است، تاکید کرد: در این باره نامه‌های تند و صریحی به مسئولان میراث فرهنگی کشور به ویژه آتوسا مومنی مسئول شورای ثبت آثار تاریخی نوشته شده است و منتظر اقدامات بعدی از سوی میراث فرهنگی هستیم.

سادات‌ابراهیمی با اشاره به اینکه این اقدام تنها از سوی برخی ناآگاهان به تاریخ و میراث فرهنگی هدایت شده است، خاطرنشان کرد: مراجع بسیار زیادی وجود دارد که ثابت کند که این 24 مقام موسیقی از آن شوشتر است و نیازی نیست که در این باره سند و تاریخ ارائه شود.

نمایند مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته بر اساس اطلاعات بدست آمده این اقدام هنوز عملی نشده و به مراحل پایانی نرسیده است ولی برای جلوگیری از این اقدام تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

وی خاطرنشان کرد: چنین اقدامی تنها نشان از ناآگاهی میراث فرهنگی خوزستان به مسائل فرهنگی و بومی مناطق استان است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار