اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۹
سازمان ها و دستگاه ها نباید هر جا نتوانستند کاری کنند به سراغ پول گرفتن از مردم بروند.
  استاندار خوزستان گفت: سازمان ها و دستگاه ها نباید هر جا نتوانستند کاری کنند به سراغ پول گرفتن از مردم بروند.

 نهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی عصر چهارشنبه در سرسرای جلسات استانداری خوزستان برگزار شد که در این نشست مصوبات نشست پیشین در خصوص مشکلات انبوه سازان پیگیری شد.

در ابتدای این نشست فرشید پورحاجت، رئیس صنف انبوه سازان استان خوزستان در خصوص هزینه های پرداختی در قبال تفکیک املاک و آپارتمان ها و نقشه کشی و نظارت مهندسی اظهار کرد: این هزینه ها هم به اداره کل ثبت اسناد و هم سازمان نظام مهندسی پرداخته می شود که این رویه طبق تاکید قائم مقام ثبت اسناد کشور باید کنترل و اصلاح شود.

وی افزود: اگر کارهای نظارت، نقشه کشی و تفکیک از سوی اداره کل ثبت اسناد به سازمان نظام مهندسی به صورت برون سپاری واگذار شده است، پس چرا هزینه آن به اداره کل ثبت اسناد نیز باید پرداخته شود.

پورحاجت همچنین در خصوص توزیع برق ساختمان ها و ایجاد انشعاب توسط اداره کل توزیع برق استان گفت: در این خصوص نیز اداره کل توزیع برق خوزستان، ایجاد انشعاب را که وظیفه ذاتی آن است به پیمانکاران واگذار کرده و انبوه سازان را ملزم به عقد قرارداد با این پیمانکاران می کند.

رئیس صنف انبوه سازان خوزستان در ادامه با گله مندی از سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: ما برای ساخت و ساز به نیروی کارگر نیاز داریم و کارگران و کارفرمایان بر اساس نوع فعالیت که خود ٢٥٠ عنوان شغل به عنوان کارگر ساختمانی مشخص شده است، باید تحت بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

غلامرضا شریعتی در این نشست اظهار کرد: وقتی موضوعی مصوب شد نباید از آن تخطی شود یا نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

وی افزود: زیبنده نیست کاری پذیرفته شود و سپس اقدام نشود.

شریعتی در خصوص هزینه تفکیک املاک گفت: برون سپاری این کار بسیار پسندیده است چرا که در هر کاری نباید انجام دهنده و تایید کننده یک ارگان باشد.

وی افزود: اما برون سپاری یعنی اینکه قسمتی از کار به بخش خصوصی واگذار شود و باید مبلغ عاید از آن نیز به بخش خصوصی واگذار شود پس اخذ مبلغ توسط اداره کل ثبت اسناد باید متوقف شود.

در نشست پیشین شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی موضوعات پرداخت هزینه تفکیک توسط انبوه سازان به اداره کل ثبت استاد و املاک، بیمه کارگران ساختمانی، انشعابات برق ساختمان ها و آسانسور مورد بررسی قرار گرفت و مصوباتی داشته که این مصوبات در نشست امروز پیگیری شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار