شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۹

شوشان : يك متخصص زنان و زايمان گفت: در خوزستان، هنوز هم تعدد زايمان مشاهده مي‌شود و بسياري از خانم‌ها اعتقاد دارند بايد آن قدر بچه‌دار شوند تا پسر بياورند و تفاوت قائل شدن بين پسر و دختر موجب زايمان‌هاي متعدد مي‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شوشان به نقل از ایسنا ، دكتر مهين نجفيان اظهار كرد: بارداري‌هاي متعدد يكي از عواملي است كه سلامت مادران را به خطر مي‌اندازد. عوارض پس از زايمان در افرادي كه چندين بار زايمان داشته‌اند ديگر خود را نشان مي‌دهد.

وي افزود: عوارضي چون پوكي استخوان، كم‌خوني، افزايش احتمال مسوميت بارداري يا فشار خون بالا، خون‌ريزي در زمان زايمان، مرگ و مير نوزاد و جفت سرراهي در انتظار افرادي است كه زايمان مكرر دارند.

نجفيان تصريح كرد: به دليل اين‌كه تعداد زايمان‌ها با بالا رفتن سن همراه است، عوارض زايمان در سنين بالا نيز با عوارض زايمان مكرر همراه مي‌شود و احتمال ابتلا نوزاد به سندروم داون (منگليسم) نيز افزايش مي‌يابد.

وي گفت: هم‌چنين در زايمان‌هاي مكرر احتمال سزارين و عمل جراحي افزايش مي‌يابد و اختلال دستگاه تناسلي مانند افتادگي مثانه نيز ديده مي‌شود. ‌ديابت بارداري نيز مشكلي است كه با افزايش سن احتمال آن افزايش مي‌يابد.

اين متخصص زنان و زايمان گفت: فرهنگ مردم بايد تغيير كند تا بتوان از اين زايمان‌ها كاست. بيشترين تعداد فرزندان براي يك خانم بايد چهار فرزند باشد. زايمان‌هاي پنجم و بيشتر از آن خطرناك است و ممكن است هر گونه عوارضي براي مادر داشته باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار