آمبولانس‌هاي خصوصي سرگردان در سطح شهر اهواز به معضل تبديل شده و موجب شكايت‌هاي مردمي و پليس شده‌اند

"> آمبولانس‌هاي مسافركش در اهواز!
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۲

آمبولانس‌هاي خصوصي سرگردان در سطح شهر اهواز به معضل تبديل شده و موجب شكايت‌هاي مردمي و پليس شده‌اند

شوشان : رييس مركز اورژانس خوزستان گفت: آمبولانس‌هاي خصوصي سرگردان در سطح شهر اهواز به معضل تبديل شده و موجب شكايت‌هاي مردمي و پليس شده‌اند. در هسته مركزي شهر كه تنها آمبولانس‌ها مي‌توانند عبور و مرور داشته باشند اين خودروهاي بدون‌مجوز با استفاده از شكل و شمايل خود به نقل و انتقال كالا مي‌پردازند.

به گزارش پایگاه خبری شوشان به نقل از ایسنا، دكتر اسدالله موسوي اظهار كرد: اين آمبولانس‌ها خودروهايي هستند كه تغيير كاربري داده و بدون هيچ‌گونه مجوز و بدون اين‌كه زير نظر هيچ ارگاني باشند شروع به فعاليت كرده و بيمار، جسد، كالا و حتي مسافر جا به جا مي‌كنند.

وي افزود: بيشتر اين آمبولانس‌ها استاندارد نيستند و مشكلاتي دارند و به دليل حمل و نقل هر چيزي از جمله اجساد، احتمال عفوني شدن اين خودروها زياد است.

موسوي تصريح كرد: آْمبولانس‌ها بايد پس از حمل جسد به مدت  48 ساعت زير اشعه UV قرار گيرند در حالي كه صاحبان اين خودروها اصولا تخصصي در اين مورد نداشته و بدون هيچ اقدام بهداشتي پس از حمل جسد و بيمار، دوباره شروع به حمل و نقل مي‌كنند.

وي افزود: بخش خصوصي امكانات مناسبي در زمينه حمل و نقل بيمار و جسد ندارد و افرادي كه با اين آمبولانس‌ها كار مي‌كنند نيز علم و اطلاعات مورد نياز را ندارند و همچنين بيش از تعرفه تعيين‌شده، هزينه دريافت مي‌كنند.

رييس مركز اورژانس خوزستان گفت: تردد اين خودروها غيرقانوني بوده و مقام قضايي براي توقيف آنها وارد عمل شده است. اگر خودرو مورد نظر استاندارد باشد، صاحبان و رانندگان آموزش مي‌بينند و زير نظر شركت‌هاي خاص كه داراي پروانه فعاليت هستند مشغول به كار مي‌شوند و در غير اين صورت خودرو توقيف مي‌شود.

وي گفت: مردم در صورت نياز به آمبولانس، از تماس با چنين خودروهايي خودداري كرده و تنها با شركت‌هايي كه مجوز فعاليت دارند تماس بگيرند كه شماره اين امبولانس‌هاي مجاز در مركز 115 نيز ثبت شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار